Aansluiting laminaat aan trap

PauldeB

  • #1
Wij gaan laminaat leggen op de 1e verdieping. Nu ligt er vloerbedekking (oud) op de verdieping en vloerbedekking (nieuw) op de trap. De oude vloerbedekking ligt echt zo rond de vloer gelegd zodat hij mooi aansluit op de bovenkant van de bovenste traptrede.

Maar als we laminaat leggen, klopt het niet meer. Het laminaat ligt dan op de vloer. de nieuwe vloerbedekking ligt op de trap, maar daartussen zie je de oude vloerbedekking. Heeft iemand handige tips hiervoor. Het gaat toch wel over 7,5 cm of zo! Een ijzeren strip lijkt ons ook niet passen.
 

PauldeB

  • #2


Het gele is de oude vloerbedekking. Deze zit dus om de vloerrand heen. De rode vloerbedekking is de trapvloerbedekking. Verduidelijkt dit wat?
 

Beliwan

  • #3
Je zal iets van een stootstrip moeten monteren op de bovenste traptrede. Ook al zou je bijvoorbeeld het rode tapijt door willen leggen, dan moet je iets met de aansluiting van tapijt naar laminaat.

Ik denk dat je toch uitkomt bij een houten of metalen U-profiel. Hoekprofiel zou eventueel ook kunnen.

De bovenste trede / etagevloer is altijd lastig.

Succes.
Iwan
 

PauldeB

  • #4
Hoe ziet dat er normaal uit? Gewoon de zijkant van het laminaat? Met een soort stootplint?
 

MvanV

  • #5
Je kan het ook gewoon toch weghalen, en het stuk hout erachter rood of een andere kleur verven.
Je zou zelfs zelf kunnen gaan proberen om een stuk laminaat op maat te krijgen, dan verlijm je dat heel goed tegen het oude hout achter de vloerbedekking, en dan doe je een soort stripje er op op de plek waar je de zijkant ervan van boven gaat zien. Ik zou er een kleine kier tussenlaten anders gaat de vloer veel herrie maken.
 

EdP

  • #6
Hier is een plaatje van hoe ik het heb gedaan, alleen had ik geen 2 kleuren vloerbedekking om rekening mee te houden. Aan de bovenkant heb ik de vloerbedekking weggesneden zodat het tot aan vloerniveau zat, vastgezet met wat spijkertjes. Laminaat gelegd en daar een hoekprofiel overheen geplakt.


 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu