Aansluiten douchecabine

Jeronimo1975

  • #1
Bij de handleiding van een douchecabine die ik op het oog heb staat het volgende:

Afvoer :
De afvoer dient een diameter van 40 of 50 mm te hebben. De afvoer wordt vanuit het sifon aangesloten
met een flexibele slang. Het afvoerpunt kan gemaakt worden op een afstand van 50 cm uit
de hoek, 10 cm uit de muur.

Ik vraag mij af hoe dit zit, met een flexibele slang? Het is een douchecabine met 6 jets.
 

Fiesiekus

  • #2


Zoiets.

Beter lijkt me gewoon een starre pijp te gebruiken.
 

Jeronimo1975

  • #3
Ja lijkt mij ook! Wordt er altijd een muurplaat bijgeleverd? En hoe zit het met het aansluiten van de jets en de regendouche? Deze zijn toch achter het paneel met elkaar verbonden? M.a.w. alleen koud/warm water aansluiten en de afvoer?
 

Fiesiekus

  • #4
Muurplaat?
 

Jeronimo1975

  • #5
Waterleiding :
Om de (flexibele) aanvoerslangen van het water aan te sluiten dient men een muurplaat te maken
met een aansluiting van warm/koud waterleiding van 15 mm (1/2 duims). Om een makkelijke aansluiting
te verkrijgen dient men een aansluiting met buitendraad te maken.

 

Fiesiekus

  • #6
Duidelijk. Je moet voor het H2O een (2) muurplaat monteren.
 

Jeronimo1975

  • #7
De douchecabine komt dus in de hoek te staan. Aan de rechterkant zit dan een holle wand (gipsplaten) waar de afvoer achterlangs loopt. Moet ik dan in deze wand een muurplaat bevestigen? En wat houdt dat precies in, een muurplaat?

 

Fiesiekus

  • #8
afbeelding offline
Dit is een muurplaat (met binnendraad).
 

Jeronimo1975

  • #9
Ah... gewoon een T-stukkie wat je op de muur schroeft... dacht een of andere mega plaat :?

Haha bedankt... en deze heb ik dus 2 x nodig met een buitendraad... en van daaruit sluit ik koud en warm aan met een flexibele slang.
 

Fiesiekus

  • #10
Overigens is mijn plaatje niet het goede; voor douche gebruik je 'n dubbele; dan zitten de aansluitingen op een messing plaat op 150 mm (vaste) afstand. Ik kon zo 1, 2, 3 geen plaatje ontdekken.
 

Jeronimo1975

  • #11
Zoiets?



En gebruik je die dingen ook voor het aansluiten van een bad (Whirlpool) en een wastafel?
 

Fiesiekus

  • #12
Juist :prima:
 

Yeki

  • #13
Ik weet niet of ze deze dubbele muurplaat ook met buitendraad verkrijgbaar is.
 

Fiesiekus

  • #14
Dan kan je er altijd een nippel indraaien.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #15
Van brons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu