Wachten op slimme meter

Slimme meter

  • #1
Wat een opluchting! Ik zit namelijk ook al 6 jaar met hetzelfde probleem, echt alles wat hier benoemd werd komt mij bekend voor. Ik bel ongeveer 2 keer per jaar, maar kom nooit verder dan de mensen die er niks van snappen. Ik heb een enkele keer iemand gesproken die een planning kon geven na wat daadwerkelijk zoekwerk, er waren toen 5 postcodes voor mij aan de beurt; dat was 4 jaar geleden. Ik heb talloze keren benoemd dat ik meer betaal voor mijn gas en energie doordat ik geen slimme meter van ze krijg, dat maakt ze schijnbaar niets uit. Heeft iemand nog tips om met de juiste mensen binnen Stedin in contact te komen?
 

Kaajee

  • #2
Sowieso niet handig om op deze manier dit topic te kapen, beter is om een eigen te openen.

Maar daarbij, waarom zou jij meer betalen voor je gas en elektra omdat je geen slimme meter hebt? Jij bent tenminste nog volledig zelf verantwoordelijk en bij het opnemen en doorgeven van je meterstanden.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
MaxNL schreef:
Dit lijkt me prima om in dit topic te doen
Het is niet prima om dat in een andermans topic te doen, sterker nog: dat is in dit forum ten zeerste ongewenst.
Iedereen wordt geacht zijn eigeb topic aan te maken en geen topics van anderen over te nemen!

Ik zie hier trouwens geen enkele klus-inhoud in dit topic.
 

Walker

Specialist Deuren en Kozijnen
Moderator
  • #5
Ik ook niet. Maar TS kan vragen om de aansluiting om te zetten van 1x 35A naar 3x25A. Dan moet er vanzelf een andere meter in.

NB: 2x per jaar bellen is nu ook niet echt pro-actief te noemen. Maar dat is slechts mijn mening.
 

MelvinP

  • #6
Mag ik het even opnemen voor MaxNL? Zo te zien is hij of zij net lid van het forum en persoonlijk had ik er geen moeite mee dat doorgepakt werd op 'mijn' topic. Juist een fijne herinnering om even te laten weten hoe het ervoor staat.

Wij zijn inmiddels van slimme meters voorzien. Op een gegeven moment heb ik gewoon een aanvraag gedaan via de website van Stedin, eveneens onze netbeheerder. Vervolgens kon ik heel snel een afspraak maken.

Nieuwsgierig als ik ben, stelde ik toen de vraag; als ik nou al zo lang wacht vanwege een zogenaamde complexe aansluiting, waarom kan het nu dan ineens wel? De medewerker maakte direct aanstalten om mijn aanvraag dan maar te annuleren. Maar daar ging ik tegenin en ik verzocht ze vriendelijk gewoon eens langs te komen om te zien hoe ingewikkeld het nou allemaal echt is.

Zo gezegd, zo gedaan. De monteur kwam binnen, keek er twee tellen naar en ging aan de slag. Terwijl hij zijn ding deed, vertelde ik hoeveel voeten het in de aarde gehad had. Hij moest er een beetje om lachen; er moest wegens splitsing inderdaad iets meer gebeuren dan bij de meeste woningen, maar hij noemde het onzin dat het complex zou zijn. De situatie was voor hem overigens erg herkenbaar; hij woonde in de buurt en had zelf ook op het 'lijstje complex' gestaan. Maar met interne lijntjes had hij de bureaucratie al eerder overwonnen.

Echt een klusvraag is dit inderdaad niet. Maar ik ben altijd erg blij met de vele kennis op dit forum en ook over deze kwestie konden we toch ook weer goed van gedachten wisselen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu