Slimme meter laat op zich wachten, maar waarom?

MelvinP

  • #1
Toen ik in 2018 mijn woning van vroeg twintigste eeuw kocht, was netbeheerder Stedin in de weer met het plaatsen van slimme meters. Om de boot niet te missen nam ik contact op, om door te geven dat ik ze ook graag kosteloos zou krijgen.

Sindsdien laat dat op zich wachten, en heb ik regelmatig geïnformeerd zonder duidelijke antwoorden te krijgen. Ik herinner me niet ieder contactmoment, en alles opsommen zou geen zin hebben. Maar de antwoorden hebben gevarieerd van 'binnen een jaar' tot 'we hebben geen idee'. Inmiddels heb ik me laten uitleggen dat de aansluiting in ons gesplitste huis heel ouderwets is, te oud om van slimme meters te voorzien. Het zou daarom een complexe situatie zijn, die door een speciale afdeling wordt behandeld, maar wiens planning niemand kan of mag weten. De term 'Weber-kastje' viel, wat uitgelegd werd als een 'secundaire hoofdaansluitkast'. Het schijnt in elk geval weinig met een barbecue te maken te hebben...

Dingen begrijpen is mijn hobby en ik ben benieuwd of iemand hier dit verhaal wat zou kunnen onderbouwen, of misschien wel (evengoed onderbouwd) onderuit kan halen. Inmiddels twijfel ik namelijk, of mijn adres nou echt op het lijstje staat voor een grote wijziging, of dat Stedin ons adres op de een of andere manier gewoon niet snapt of serieus neemt. Richting KPN moest ik namelijk ook praten als brugman, voordat glasvezel aangesloten werd. Dat was ook allemaal ingewikkeld omdat het een gesplitste woning betreft. We werden in feite gewoon overgeslagen. Achteraf bleken ze zich druk te maken om problemen die in dit huis helemaal niet bestaan, misschien geldt dat voor Stedin ook wel.
 

Walker

Specialist Deuren en Kozijnen
Moderator
  • #2
Wat zeker momenteel meespeelt zijn een tekort aan vakmensen en aan materialen. Probeer een vast contactpersoon binnen Stedin te vinden. Vraag naar een "case-manager" als eea echt zo complex is als je zegt, en probeer een fysieke afspraak te maken bij je thuis.
 

MelvinP

  • #3
Hmm, ja, maar toch niet al vier jaar?

Met ‘afdeling complex’ krijg ik als buitenstaander geen contact.
 

DSR9500

  • #4
Ach de meter is helemaal niet 'slim'.
Slecht digitaal en op afstand zijn de tellers uit te lezen.

Waarom wil je'm perse hebben ?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu