Er zijn veel factoren waar je rekening mee moet houden.
Ventilatie:
Bij stilstaande voertuigen, fietsen, brommers is ventilatie doormiddel van roosters in de ramen voldoende.
Dus in de sectionaldeur geen roosters plaatsen.
Alleen in de ramen en deuren.
Vloer:
Licht de vloer op de binnenmuur of los tussen de muren.
Bij los tussen de muren moet je re rekening mee houden dat hij vrij van de muren licht.
Steunt de vloer op de binnenmuur moet je vaak een dubbel wapeningsnet aanbrengen ivm zakken van de grondslag onder de vloer.
En dat putje van MILEW is een prima Idee.
Wanden:
Bij de wanden moet je er rekening mee houden welk uiterlijk je wilt.
Bij ongestucadoorde wanden gebruikten wij meestal kalkzandsteen velling blokken.
Dan heb je gelijk een nette afgewerkte muur die je prima kunt sausen.
Gelijk er rekening mee houdend dat je boven bij het dak op een vol blok uit komt, starten wij altijd met 1 laag metselwerk die exact vlak en strak licht zodat je gelijk kan beginnen met lijmen.
Ook tijdens het lijmen goed lijmresten verwijderen uit de voegen,zowel binnen als buiten.
Isolatie in de wanden vanaf de onderzijde van de vloer starten om koude bruggen te voorkomen.
Bij harde isolatie's slagankers gebruiken IPV lijmankers voor de spouw.
5 Ankers per M2 20 cm uit hoek binnenmuur beginnen.
Isolatie op de hoekken goed passend zagen, niet denken oh dat pur ik wel even af, purschuim isoleerd vele malen minder.
Kozijnen:
Zorg bij kozijnen voor een goede spouwlat die gelijk aan de kozijnen vast gelijmd zit.
Dit gaat niet op bij kunststof kozijnen natuurlijk.
De spouwlat even groot maken dan de spouw breed is.
Buitenzijde van de spouwlat bekleden met dpc folie ivm doortrekken van vocht uit de buitenmuur.
Kozijn goed vast zetten met hoekblikjes aan de binnenmuur.
Kozijnankers alleen gebruiken in de binnenmuur niet in het metselwerk van de buitenmuur ( dit ivm roesten van ankers)
Het dak:
Laat eerst eens weten hoe je het wilt maken.
Tussen de muren, op de muren, boeidelen,buitenmuur doorlaten lopen, en ga zo maar door.