Verven over gestucte muur

Peggy

  • #1
Hallo,

Even een vraag waarvan ik het antwoord niet kon vinden binnen het forum.
Wij vinden het mooier om de achterwand van de keukenmuur strak te laten, dus we willen deze verven.

De muren zijn gestuct met rotband.

Welke ondergrond kan ik het beste gebruiken en welke verf is hiervoor het best geschikt? De bedoeling is dat het afwasbaar is en redelijk stootvast...

Ik heb wel eens gezien dat hier hoogglanslak voor is gebruikt. Ik heb ook wel eens gehoord van de term graffitiverf. Ik denk zelf dat alleen afwasbare latex geen optie is, maar wellicht is er iemand die andere ervaringen heeft hiermee?

Graag jullie visie!

Alvast bedankt en groetjes,
Peggy
 

Decibelg

  • #2
Normaal is het beste om eerst de wand met voorstrijk te behandelen omdat de ondergrond sterk zuigend is.
Deze kun je bij elke bouwmarkt kopen.

Daarna kun je kiezen voor verschillende opties zoals: betonemailleverf,
die is glad en makkelijk afwasbaar.
Je kunt ook buitenmuurverf gebruiken omdat deze ook vochtbestendig is, alleen glimt deze niet zo hard.

Veel plezier
 

Dingena

  • #3
Een buitenmuurverf binnen smeren is geen goed idee, i.v.m. de reinigbaarheid. Neem een goede vinyl of acryl latex die reinigbaar is. Nog beter is een synthetische muurverf.

Mocht je eventueel nog glans aan willen brengen dan kan dit met een glanzende acryl vernis. Maar zijdeglans kan ook. Dit laatste hoeft niet perse, is meer een kwestie van smaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu