Vaatwasser bauknecht gsx 4756 probleem

Peterbb

  • #1
Hallo,

Ik heb een probleem met de boven genoemde vaatwasser.
Als ik de vaatwasser aan zet op maakt niet uit welk programma, hoor je water inpompen en na +/- 1 minut niks meer.
Als ik de vaatwasser dan open doe brand het lampje van het programma dat ik hem gegeven heb en het lampje van de startknop, verder geen gepiep of geknipper.
Ook staat er een laag water in de bodemplaat, maar hij lekt het niet uit de machine.
Wil ik weer wat verandere of nog een keer proberen dan moet ik de startknop eerst 5 sec. inhouden om wat te veranderen en als ik hem dan weer opnieuw aanzet piept hij eerst 1 keer en dan gebeurt weer het zelfde zoals ik net zei.

Wat kan ik proberen? Het zal waarschijnlijk iets met de waterafvoer zijn, maar hoe kan ik dat controlleren/demonteren?
 

Pepjo

  • #2
Staat er echt water op de bodemplaat ?
Dus niet als je de deur opendoet maar als je vanachter de machine inkijkt/ de plint demonteert ?

Dan verbaast het me nl dat de machine nog water inneemt, dat zou dan niet moeten mogen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
F1 Probleem met de NTC.
Dat kan betekenen dat het water te heet wordt (continue verwarmen) of de NTC verbinding verbroken is.
 

Peterbb

  • #4
Het water is koud en staat niet hoog genoeg zodat het eruit gelopen komt als ik de deur open maak.
Ik denk zelf dat hij in beveiliging springt als hij merkt dat het water niet wegloopt, maar hoe valt dat op te lossen?
 

Peterbb

  • #5
Pepjo schreef:
Staat er echt water op de bodemplaat ?
Dus niet als je de deur opendoet maar als je vanachter de machine inkijkt/ de plint demonteert ?

Dan verbaast het me nl dat de machine nog water inneemt, dat zou dan niet moeten mogen.
daarmee bedoel ik als ik de vaatwasser deur open doe, daar gewoon onder op de bodem
 

HarryO

  • #6
Pomp verstopt of vast gelopen.
Blaas eens vlink in de afvoer slang. Borrelt dit in de machine dan heb je geen echte verstopping maar zit de afvoer pomp mogelijk vast door een hard stukje etensrest of een stukje glas.
 

Peterbb

  • #7
Probleem na even zoeken opgelost en het was toch heel wat anders als ik dacht.
Zat oxidatie op de prinplaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu