Zanussi Condensdroger ZTE 285 - Defect - Hulp nodig

Rogier800

  • #1
Hallo,

We zijn in het bezit van een Zanussi ZTE 285 Condensdroger die tijdens een droogbeurt er de brui aan gaf. De was die er in zat was nog lang niet droog.

Het scherm wat op deze droger zit (die de resterende tijd aangeeft) doet helemaal niets meer.
Normaal draai je aan de hoofdschakelaar en geeft het scherm de tijd aan wat geldt voor dat programma.

Wat hebben we al gedaan:

- De printplaat bekeken op visuele schade.....Hier was niet te zien.
- De printplaat krijgt ook stroom. We hebben dit met een multimeter gemeten.

We zien ook nergens een zekering zitten.....


Vandaag heb ik de zijkant eraf gehaald en zag ik twee zilverkleurige condensatoren zitten. Kunnen deze defect zijn? Hoe kan ik deze controleren om er zeker van te zijn dat deze het doen? Kan ik ze doormeten met een Multi meter?

Wat zijn verder jullie ideeën?

Groet,

Rogier en Nadine (die alle was nu op de verwarming droogt.....van een gezin van 4!!!)
 

Kees kit

  • #2
Simpel , als er wel spanning staat op de print , en hij doet niets , dan is hij defect :oops:
 

Jas2220

  • #3
Is dit probleem opgelost en hoe? Ik heb precies hetzelfde probleem. Midden in een droogbeurt ging hij uit en doet niks meer.
 

Peter02

  • #4
De elektronica van deze droger, blijkt het reeds na enkele jaren te begeven.
Het defect blijkt te worden veroorzaakt door een defect IC dat bij zijn overlijden nog enkele andere onderdelen meeneemt in zijn graf (en niet door lekkende elco's die een handige jongen met een soldeerbout misschien nog wel kan vervangen).
Als dit gebeurt valt de droger vrijwel altijd buiten de garantie.
Het laten vervangen van de elektronica kost meer dan € 200,00, terwijl de machine nog niet het dubbele gekost heeft.
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #5
Dit lijkt op reclame :shock:
 

Peter02

  • #6
Het spijt me, maar ik weet niet hoe ik dit op een andere manier duidelijk kan maken.
Zie namelijk dat heel veel mensen met dit probleem zitten en denk dat ze er echt mee geholpen zijn.
We zijn hier pas mee begonnen en verschijnen daarom nog niet in de zoekmachines.
 

Geldrop

Specialist Witgoed
  • #7
Inderdaad lijkt op reclame nu ik dan doe het voor de helft :wink:
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
Ook de link maar even verwijderd.
Het ging nota bene om een topic uit 2013.
Dus dan heb je de schijn van reclame maken een beetje tegen.
 

Peter02

  • #9
Geldrop schreef:
Inderdaad lijkt op reclame nu ik dan doe het voor de helft :wink:
Als Geldrop het voor de helpt doet, trek ik me terug.
Ik denk dat veel mensen blij met je zullen zijn.
De klacht is namelijk nog steeds actueel. Kijk maar eens naar de vele klachten bij Kieskeurig.
Wie bij Geldrop geen oplossing vindt mag uiteraard altijd met mij contact opnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu