Die zeskant moeren noemen ze volgens mij wartels.
Ik dacht dat dit soort leidingen ook gebruikt worden bij kleinere oudere dieselmotoren. Alleen weet niet of dat toepasbaar is voor jou compressor.
Zo ver ik weet komt het merk vos dacht ik ook bij van cranenbroeck vandaan.. Wellicht kan u daar informeren betreft reserve onderdelen.
Harry5002 schreef:
Nu is bij het losmaken het flensje van de 6mm ontlastleiding gescheurd
Kun je daar zelf een nieuw flensje aanmaken en zo ja hoe doe je dat of weet iemand waar ik dit kan bestellen
Het betreft een vos compressor
Ik denk dat dit niet zomaar te repareren is..
Er spelen twee factoren mee..
1. Is de lengte.. De leiding heeft een bepaalde lengte nodig om beide onderdelen met elkaar te verbinden. Word die leiding te kort dan zit je al met een probleem..
2. Ik neem aan dat hij op de lengte richting is ingescheurd. Mits je pech hebt zal die scheur over de leiding gewoon door lopen.. (dus als je hem korter maakt of dat je die leiding recht moet vijlen = ook korter maken) Ga je dan die flens eraan proberen te maken dan is de kans weer aanwezig dat hij weer zal gaan scheuren.. En je dus niks meer aan die leiding hebt..
Je zou eens kunnen informeren om er losse onderdelen voor te krijgen zijn.. Vaak bij deze naamloze *zelf verzonnen naam dingen* is er vaak niks voor te krijgen.
Nou ligt het eraan wat voor maximale druk de compressor werkt.. Tot 16bar kan je dacht ik gewoon 6mm PU slang gebruiken.. Alleen dan heb je wel misschien een andere pressostaat nodig waaraan je die PU slang kan aansluiten.. Ik weet zelf een merk dat 6mm zwart PU slang gebruikt voor hun ontlast ventielen. Ook zal je waarschijnlijk een andere ontlastventiel nodig hebben en de aansluiting op de terugslag klep. Alleen bij een hogere werkdruk heb je echt metalen leidingen nodig.