Vaatwasser Bosch onder stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben een vaatwasser gekregen.
Deze heeft enkele maanden opgeslagen gestaan.
Tijdens vervoer kwam er wel water uit.

We willen graag weten hoe oud deze is en wat we zelf kunnen doen om het probleem op te lossen want alles staat onder stroom.We hebben alles open gemaakt en het electrisch ziet er ook nieuw uit.

Sommige plaatsen een beetje nat.
Het is een Bosch S9GT1B Wie kan ons helpen.
 
Beste Laura,

Indien zoals je zegt "alles onder stroom" staat, dan moet er om te beginnen iets niet kloppen met het stopcontact, waar je die vaatwasser op aangesloten hebt.
Dat moet nl beslist een geaard stopcontact zijn!

Het zou kunnen zijn dat dat onder stroom staan daarmee te maken heeft, wanneer je een apparaat waar een onstoringscondensator in zit, aansluit op een ongeaard stopcontact, staat er meestal ca 110 Volt op de buitenkant!

Het kan ook zijn dat er iets defect is, maar dan nog mag er geen spanning op de buitenkant staan. Dan zou er een stop uit moeten gaan of de aardlekschakelaar!

Voor het bepalen van de leeftijd heeft de witgoed deskundige niets aan het door jou genoemde nummer.

In de rand van de deurklep staat (meestal bovenaan) een aantal nummers, waarvan één met de letter E er in. Vermeld in elk geval dat nummer en ook eventuele andere dan kan die leeftijd wellicht bepaald worden (ikzelf beschik niet over die gegevens).
 
Uw vaatwasser is niet aangesloten op randaarde. :!:

Maak dit zo spoedig mogelijk in orde en haal tot die tijd de stekker uit de machine. :!:

Voor leeftijd indicatie graag het volledige enr en fd nummer.
 
Hallo,

Bedankt voor het advies. We hebben en hadden de vaatwasser met een geaard kabelhaspel aan geloten op een geaard stopcontact. Dit om even te controleren of alles zou werken. Omdat de VW onder stroom stond hebben we dit ook met een ander verleng snoer ook weer geaard aangesloten en ook op verschillende stopcontacten. De VW bleef onder stroom staan.

Toen we later deze weer aansloten met weer een ander geaard snoer stond deze niet meer onder stroom. De conclusie is dan ook dat de beiden snoeren niet goed werken. We hebben om het jaartal te achterhalen nog wel een nr. gevonden en dat was : SGS4662EU/17

Nogmaals dank allemaal.

Groeten Laura
 
Voor even testen een vaatwasser via een kabelhaspel gebruiken, nou ja, kan...

Maar voor echte aansluiting is dat niet geschikt. Er staat niet voor niets in elke gebruiksaanwijzing van dergelijke apparatuur dat het apparaat niet via een verlengsnoer aangesloten mag worden!

Een vaatwasser gebruikt tijdens opwarmen veel stroom. Zorg dat je het goed doet, en leg een degelijke leiding aan naar het punt waar de vaatwasser komt te staan, of laat dat doen.

Verlengsnoeren moet je écht niet gebruiken, en kabelhaspels al helemaal niet...

En... gooi die defecte snoeren weg, of repareer ze. Een snoer waarvan een aarding niet aangesloten zit is levensgevaarlijk!
 
Hallo bedankt voor de reactie.

We waren en zijn niet van plan als deze wordt aangesloten dit te doen met een verlengsnoer, maar was zuiver en alleen voor het testen.

Misschien niet zo goed idee maar de VW had een tijd opgeslagen gestaan en voor we definitief over zouden gaan tot plaatsen hebben we deze in de bad kamer even aangesloten op de wasmachine kraan en afvoer.

Stroom kwam vanuit de keuken van een geaard stopcontact zoals gezegd met een verleng snoer. Al met al blijkt de VW niet te doen wat deze moet doen waarschijnlijk is alles zo vervuild geweest binnen in dat er geen water inkomt terwijl je wel water hoort pakken en hebben ook gezien dat er water wordt weggepompt.

Niets wordt warm en stopt daarna en er gebeurd niets meer. Mogelijk is door het maanden stilstaan alles vast komen te zitten. Helaas weten wij geen oplossing.

In ieder geval heel fijn dat we antwoord hebben gekregen en dat we het geprobeerd hebben. Misschien kijken we de VW nog wel eens verder na als we er wijs uit kunnen worden.

Nogmaals dank.

Groeten

Laura
 
Vermoedelijk staat de motor vast, deze zit onderin aan de rechterkant.
Ook vervuiling van de slangen is een bijkomend probleem.

Gezien de leeftijd is het m.i nog wel de moeite waard om er iets mee te doen, maar wacht niet te lang, zometeen kan het te laat zijn.
 
Dank je voor het advies we gaan er snel proberen wat aan te doen. De motor zit aan de rechterkant. Is dit gezien als ik met het gezicht recht naar de voorkant kijkt? Of als ik achter de VW staat?

Groeten

Laura
 
Hallo,

We hebben het advies opgevolgd en inderdaad stond de motor vast. Niet veel maar deze zat meer verkleefd en met een klein zetje aan een schoepje was die los. Dus in ieder geval dank voor deze tip.

Alles werkte aanvankelijk goed, maar nu lekt er onder uit de deur water. We hebben deur los gemaakt en zelfs de twee veer beugels zijn los en we hebben de hele roestvrij stalen plaatwaar het rubber aan vast zit er uit gehaald.

Nu is de vraag of dit rubber gelijmd zit op deze roestvrij stalen plaat. Als dit zo is kunnen we dit opnieuw lijmen en met welke lijm zou dit moeten of moeten we nu een nieuw rubber kopen?
We zien graag je advies opnieuw met vertrouwen tegemoet.

Vast bedankt .

Laura
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan