Telefoonaansluiting met kiestoon, maar kan niet uitbellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het volgende probleem.

Al 3 jaren werkende telefoonlijn (PSTN) met ADSL.
Sinds kort (vorige week) heb ik problemen op deze lijn.
Ik ben niet in staat om te bellen (via fax, modem en telefoon), gebeld worden gaat prima.

Op advies van KPN ADSL-splitter er tussen uit gehaald (zou kapot zijn :?: ) maar probleem nog niet verholpen.

Ik heb wel gewoon kiestoon op alle aansluitpunten, ook helder dus niet krakend of haperend.

Volgens KPN ligt het in de thuis-situatie want hun lijnen zijn goed.

Aangesloten zijn:
fax
modem

Suggesties zijn van harte welkom, KPN-monteurs zijn nl. vrij prijzig!
 
Ander toestel proberen.(van de buren)

Heb je een quatrovox ertussen?
deze willen wel eens beschadigen door overspanning of bliksem inslag.
dat geeft dezelfde problemen.
 
Al gedaan.

2 verschillende toestellen.
Probleem blijft.

Er zit geen quatrovox tussen. (gewoon standaard aansluiting zonder centrales)
 
Kpn kan je aansluiting op afstand testen. In ieder geval of de lijn werkt.

Ze zullen je toch wel verder kunnen helpen neem ik aan, het is voor hun dagelijks werk, en zijn waarschijnlijk wel meer gekke dingen tegen gekomen.

Je kunt geen isdn toestellen zondermeer op een analoge lijn zetten en omgekeert ook niet.
 
Gaan we morgen wel even proberen.

De lijn hebben ze al getest, naar hun zeggen is deze ok.

Zou het nog een vorm van kortsluiting ergens in de bedrading kunnen zijn?
 
Ga in zo'n geval altijd bij jezelf na: wat was het laatste wat je eraan veranderde voordat het niet meer werkte? Wat soms ook helpt is: isoleren van het probleem, d.w.z. alles loskoppelen (draden ook) en dan met één toestel testen. Lukt het wel, dan net zolang een voor een uitbreiden totdat je op het probleem stuit.
 
Laatste wijziging was een fax aansluiten in augustus 2005.

Het zal er wel op aangaan dat ik het hele huis even door moet tot ik er ben. Da's dan weer een zaterdag weg. :(
 
Maar ja dan heb je wat, :lol: pak inderdaad het punt waar de lijn van Kpn binnen komt en sluit daar een werkend toestel aan, dan kun je kijken bij wie het nou zou moeten liggen.
 
Volgens mij moet je een werkend toestel aansluiten waar de telefoonaansluiting uit het ADSL-modem komt. Werkt dit, ga dan maar zoeken, werkt dit niet, bel dan (bij de buren :mrgreen: ) met de storingsdienst van KPN.
 
Gerrit schreef:
Volgens mij moet je een werkend toestel aansluiten waar de telefoonaansluiting uit het ADSL-modem komt. Werkt dit, ga dan maar zoeken, werkt dit niet, bel dan (bij de buren :mrgreen: ) met de storingsdienst van KPN.

Voor je modem kan ook, dan moet de lijn ook werken.
 
Willem9503 schreef:
gebeld worden gaat prima.
:?
Dit probleem ken ik eigenlijk alleen bij UPC, als de rekening niet betaald is welteverstaan. Bij KPN is het juist zo dat bellers dan een bandje krijgen met "om administratieve redenen blabla", dat gaat hier dus niet op.
 
Een update.

Zaterdag duurde me te lang, dus m'n donderdagavond/deel van de nacht er aan gewijdt.

Probleem niet gevonden helaas, de eerste aansluiting na het isra-punt ging al fout, nieuwe aansluiting gemaakt, zelfde probleem.

Vrijdagmiddag KPN over de vloer gehad, ook de monteur heeft het niet gevonden en komt vandaag terug.
Gezien het feit dat er wel ADSL-signaal is :?: gaat het er op lijken dat er aan KPN-zijde iets niet 100% is.

Word vervolgd.
 
Opgelost.

Probleem bleek in de KPN nummercentrale te zitten.

En dat ondanks de verzekering dat de verbinding van KPN uit goed was! :?

Nu nog even bakkeleien over de voorrijkosten die ze me in rekening willen brengen.

Maar dat lost zich wel op.

Bedankt voor alle hulp en suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan