Te grote kier tussen gipsplaten en plafond, hoe afwerken?

Heb een gipsplaten wandje geplaatst maar zie nu dat er een nogal grote kier zit tussen de wand / gipsplaten en het plafond. Hoe kan ik die kier het beste opvullen/afwerken?



20260624_134801.jpg
 
Ben van plan de voegen te beplakken met wapeningsband en dan te vullen, schuren, voorstrijk en behang erop. Maar die bovenste "voeg" tussen wand en plafond is best groot, twijfel of normale vuller wel hecht omdat het dan grotendeels op de metalen stud komt.
 
Vullen met een middel dat ook direct op gips hecht.

Hoeveel mm is de voeg?
Kan handig zijn om er een strookje gipsplaat in te lijmen. Ideaal een stuk AK rand, dat is net iets dunner, want lijmkit heeft ook een dikte.
 
Waarom die paar gipsplaatjes niet losschroeven en wat hoger plaatsen?. Ik neem aan dat je aan de onderkant toch een plint gaat plaatsen? In ieder geval lijkt mij dat mogelijk bij de drie meeste rechts geplaatste platen...
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan