Slechte ervaringen met Klikaanklikuit sensor APIR-2150

Egidius2

  • #1
Sinds februari 2014 heb ik een Klikaanklikuit APIR-2150 bewegingssensor aan mijn gevel die via een ACM-1000 ontvanger 2 lampen moet doen aan- en uitgaan. Dit werkte eerst goed, maar in december van dat jaar bleven de lampen opeens achter elkaar aan- en uitgaan: 1 minuut aan (dat was de door mij ingestelde tijd), dan een paar seconden uit, dan weer 1 minut aan etc etc. En zonder dat er iets was wat de sensor triggerde, ook geen katten of zo.
Van alles geprobeerd: stroom eraf en weer eraan, batterijen vervangen, aansluiting gechecked, sensor opnieuw aanmelden bij vervanger, geen LED maar gloeilampen. Niks hielp blijvend. Soms deed hij het een paar dagen weer, dan begon het opnieuw.
Ik heb de sensor toen teruggebracht naar de bouwmarkt en een nieuwe gehad. Anderhalf jaar later had ik hetzelfde probleem. De garantie was inmiddels verlopen maar ik heb toch van Klikaanklikuit een ander exemplaar gekregen (hetgeen ook zo hoort). Maar na korte tijd gaf deze sensor - dus de derde - hetzelfde probleem.

Ik heb me nog wel afgevraagd of het niet aan de ACM-1000 ontvanger kan liggen, maar dat leek me zeer onwaarschijnlijk want zodra ik de batterijen uit de sensor haal, houdt het aan/uitgaan op.
Nu ben ik door mijn mogelijkheden heen, en weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand een idee?

Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in deze produkten. Natuurlijk kan er, ook bij de beste spullen, altijd een rot exemplaar tussen zitten. Maar ik heb, in het verloop van een paar jaar, 3 (drie!) van die sensoren gehad en alledrie vertoonden ze hetzelfde defect. Dan kan het haast niet anders, of het produkt is slecht.
M.Vr. Gr.
 

Egidius2

  • #2
Ik vergat nog te zeggen dat de Klikaanklikuit afstandsbediening ('Zender AKCT-510') al na een paar maanden kapot was. Ofwel: lekker merk.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Wat is nu je (klus)vraag?

Of wil je alleen je gal spuwen over het merk?
Daar is dit forum niet voor bedoeld, ga maar naar een consumentenforum.
 

Egidius2

  • #4
In mijn bericht staat: "Nu ben ik door mijn mogelijkheden heen, en weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand een idee?"
Dat is dus mijn vraag.
 

Walker

Specialist Deuren en Kozijnen
Moderator
  • #5
Heb je al contact opgenomen met je leverancier na de 3e klacht?
 

Egidius2

  • #6
Nee. Toen ik de vorige maal contact opnam, kreeg ik alleen het advies de ontvanger helemaal te resetten en opnieuw te koppelen met de zender. Dat heb ik gedaan, maar het hielp niet.
Ik denk niet dat het zin heeft nogmaals te vragen, want het gaat om dezelfde klacht.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu