Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb de bedrading gemeten van de linkse connector en niets gevonden
Toen de Stuurmodule eruit gehaald en eens goed onder een felle lamp bekeken.
Bingo ... de soldeerpunten van het "vermogensrelais (10A)" zien er zeer gammel uit. Onder de loep zie je zelfs haarschuurtjes, maar eea is zeer marginaal.
Ik kan me voorstellen dat bij het verwarmen (lees veel stroom) hier uiteindelijk een probleem kan ontstaan. Tja dat ik hier een klok op gelijk kan zetten (storing treed op na ongeveer 30 minuten)
Ik heb eea doorgesoldeerd en er een extra draad overheen getrokken richting de connector-punten (connectorpunten I2.7-1 en I2.7-2).
Duidelijk te zien aan de verkleuring van de printplaat dat hier de meeste stroom loopt.
Dit is vast en zeker van de verwarming
Alles weer in elkaar gezet ... "reset-test" loopt prima.
Nu maar afwachten en vanavond mag moeders weer testen
Hier op de Duitse site klagen ze ook over dat het relais dat zichzelf "los-soldeert". Daar was de klacht al dusdanig ver dat de machine niet meer opwarmde.
Op het uitgebreide 55 graden programma valt ie helemaal uit na 30 minuten. Op het eenvoudige 55 graden programma niet.
Ik heb de boel weer los gehaald en de CPU-unit (achter de knoppen) nogmaals aan een grondige visuele inspectie onderworpen.
Nu viel m'n oog op de zwakke solderingen aan de trafo.
Ik heb ze net doorgesoldeerd.