Ruimte tussen zinken afdek platen

Erwinos

  • #1
Hallo,

Heb op de dak rand zinken platen, deze zijn ongeveer 30 cm breed. Nu is de las naad los gegaan, deze was gesoldeerd. Ik heb het idee dat de platen uitzetten door weersinvloeden.

Is er een materiaal verkrijgbaar die ik over de naad kan bevestigen zodat er geen vocht door de naad kan komen?

Thx Erwin
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Wgb

    Vaste Beantwoorder
    • #2
    Hoe oud schat je die rand of hoe lang heeft de soldeernaad het volgehouden. Ik zou die naad opnieuw laten solderen.
     

    Jan

    Algemeen beantwoorder
    Moderator
    • #3
    Als het kan opnieuw solderen en dan schilderen met aluminiumverf op bitumenbasis, dat houdt de warmte van de zon tegen door reflectie.
     

    Erwinos

    • #4
    Thx voor de antwoorden.
    Het probleem is dat de platen werken ( in en uitzetten). Heb al een keer opnieuw gesoldeerd mAr dit helpt niet.

    Groet Erwin
     

    Wgb

    Vaste Beantwoorder
    • #5
    De werking van het zink is niet het probleem. Die rand zal niet volgens de regels van de kunst zijn aangebracht.
    Voor het solderen van dit soort randen heb je een soldeerbout nodig met voldoende vermogen. Het soldeer zal goed moeten vloeien.
     

    Jan

    Algemeen beantwoorder
    Moderator
    • #6
    De aluminiumverf op bitumenbasis verhindert het werken van het zink grotendeels.

    Als de soldering steeds weer los gaat dan een stukje overlappen met nieuw zink en het oude eerst goed schoonmaken voor het solderen.
    Controleer of aan beide uiteinden ruimte is voor het uitzetten van het zink.
     

    Erwinos

    • #7
    Bedankt voor de antwoorden ga proberen opnieuw te laten solderen
    thx
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu