Remeha quinta 30 verwarmt niet goed

Edwin1

  • #21
Hoe ik de instellingvan de branderautomaat kan nagaan is me niet duidelijk. de branderautomaat lijkt ook de cv monteur de meest logische optie. andere zaken heef tmen nagekeken. de branderautomaat wordt morgen vervangen dus daarna zal snel duidelijk zijn of deze het euvel was. blijft een vreemd probleem. met name omdat het niet continu optreedt. uiteraard zal ik berichten wanneer (en hoe) het euvel is opgelost.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #22
Als u toch nog zelf naar de instellingen wilt kijken kan dat als volgt:
houd knop 1 en 2 ingedrukt. In het display staat een C met een getal.
Blijf 1 en 2 vasthouden, verander dit getal met + en - naar 12, er staat dan C 12.
Blijf 1 en 2 vasthouden, druk op knop 3, de Enter knop. De 12 knippert twee keer.
Laat nu pas knoppen 1 en 2 los. Er staat dan weer gewoon de statuscode, normaal 0 (of 3) zonder punt.
Druk nu één keer op knop 1. Er staat nu een 1 met een brandende punt, daarachter de waarde 90 (max aanvoertemp).
Met knop 2 kunt u nu alle parameters door. (blijf nu van de + en - af, met andere woorden niets veranderen als u niet weet wat u doet.) Zie voor de betekenis het boekje 'technische informatie', dat ook op internet staat.
Parameter G geeft een tijd aan dat de CV na het starten laag brandt, normaal is 3 minuten. Als hier iets anders staat moet u dit zeker melden aan degene die automaat komt vervangen.

De volgende keer dat u op knop 1 drukt gaat de punt knipperen, u kunt dan temperaturen uitlezen. Dit heeft u sinterklaasdag ook gedaan. Nummer 2 gaf toen een stabiele, geloofwaardige waarde voor de retour temperatuur.
De volgende keer dat u op knop 1 drukt gaan 2 vertikale streepjes knipperen, u kunt dan het toerental van de ventilator uitlezen. Nu niet van belang.
De volgende keer dat u op knop 1 drukt gaat de 1 knipperen. U kunt dan de laatst opgetreden storing uitlezen. Dit is op sinterklaasdag waarschijnlijk niet gelukt, storing 55 wordt niet beschreven. Als het wel storing 55 is, duidt dit (net als alle niet in het boekje genoemde storingen) aan een probleem in de branderautomaat.

Ik hoop voor u dat het vervangen van de branderautomaat het probleem op lost, en dat u af kunt spreken dat de automaat terug genomen mocht dit het probleem niet zijn.
'k ben erg benieuwd.
 

Ketelchrisje

Specialist Verwarming
  • #23
Ik heb dezelfde klacht een week geleden ook gehad en idd in overleg met remeha de automaat vervangen na alle andere optie's doorlopen te hebben.

nu een week verder de klant niet meer terug gehoord ,, dus het lijkt idd de automaat geweest te zijn.

nu opsturen en wie weet terugkoppeling wat de fout was.
 

Xr8

  • #24
Remeha maakt gebruik van een universele automaat, op deze automaat dient de P code ingesteld te worden op het type ketel waarin deze wordt geplaatst. Eea staat beschreven in de handleiding bij de automaat.

Succes.
 

Edwin1

  • #25
De branderautomaat is onlangs vervangen en sindsdien werkt de ketel weer naar behoren. ik wil bij deze iedereen die heeft gereageerd en meegedacht heeft om te komen tot de oorzaak van het probleem van harte bedanken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu