Beste monteurs.
Een jaar of wat geleden heb ik aan deze ketel een branderstoring gehad, welke door Nefit is opgelost door een gemodificeerde brander en nieuwe warmtespiraal te plaatsen. Een en ander overigens naar volle tevredenheid, service van Nefit is gewoon goed.
Toen de monteur van Nefit echter bezig was, maakt hij de opmerking dat de ketel slecht onderhoud kreeg, er lag een hoop rommel onderin het brandervat wat de luchttoevoer verstoorde, en dat zou primair oorzaak zijn geweest van het te heet worden van de brander. Ook de branderpakking bovenin was bijna doorgebrand wat volgens die monteur een veelvoorkomende oorzaak was van veel zolderbranden. Deze zou bij elke onderhoudsbeurt vervangen moeten worden.
Nu had/heb ik een contract bij een onderhoudsbedrijf die jaarlijks mijn schoorsteen doet, en tweejaarlijks mijn ketel.
Afgelopen jaar had ik een storing in de ketel met de temperatuursensor/bi-sensor. Dit heb ik aangegeven toen ze weer belden voor het onderhoud.
Afgelopen jaar hebben ze dus twee temperatuursensoren vervangen, en daarmee was het probleem wel opgelost, maar het brandervat was niet open geweest.
Dit jaar belden ze weer op voor onderhoud aan de schoorsteen, en heb gemeld dat ik geen gebruik meer wensten te maken van hun diensten vanwege eerder genoemde voorvallen. Uiteindelijk toch een afspraak gemaakt, en weer thuis gebleven om te zien of er deze keer wel een en ander zuivergemaakt zou worden.
Monteur nam inderdaad de brander uit het brandervat, met nog een onderdeel wat onderin zit, zaak een beetje opgepoetst/schoongemaakt en weer teruggemonteerd "Zonder nieuwe branderpakking"
Mijn concrete vraag, hoe belangrijk is het dat deze pakking inderdaad vervangen wordt ????? Is er kans dat deze pakking alsnog defect gaat met alle gevolgen van dien, of hoef ik me geen zorgen te maken.
alvast bedankt,
Marcel
Een jaar of wat geleden heb ik aan deze ketel een branderstoring gehad, welke door Nefit is opgelost door een gemodificeerde brander en nieuwe warmtespiraal te plaatsen. Een en ander overigens naar volle tevredenheid, service van Nefit is gewoon goed.
Toen de monteur van Nefit echter bezig was, maakt hij de opmerking dat de ketel slecht onderhoud kreeg, er lag een hoop rommel onderin het brandervat wat de luchttoevoer verstoorde, en dat zou primair oorzaak zijn geweest van het te heet worden van de brander. Ook de branderpakking bovenin was bijna doorgebrand wat volgens die monteur een veelvoorkomende oorzaak was van veel zolderbranden. Deze zou bij elke onderhoudsbeurt vervangen moeten worden.
Nu had/heb ik een contract bij een onderhoudsbedrijf die jaarlijks mijn schoorsteen doet, en tweejaarlijks mijn ketel.
Afgelopen jaar had ik een storing in de ketel met de temperatuursensor/bi-sensor. Dit heb ik aangegeven toen ze weer belden voor het onderhoud.
Afgelopen jaar hebben ze dus twee temperatuursensoren vervangen, en daarmee was het probleem wel opgelost, maar het brandervat was niet open geweest.
Dit jaar belden ze weer op voor onderhoud aan de schoorsteen, en heb gemeld dat ik geen gebruik meer wensten te maken van hun diensten vanwege eerder genoemde voorvallen. Uiteindelijk toch een afspraak gemaakt, en weer thuis gebleven om te zien of er deze keer wel een en ander zuivergemaakt zou worden.
Monteur nam inderdaad de brander uit het brandervat, met nog een onderdeel wat onderin zit, zaak een beetje opgepoetst/schoongemaakt en weer teruggemonteerd "Zonder nieuwe branderpakking"
Mijn concrete vraag, hoe belangrijk is het dat deze pakking inderdaad vervangen wordt ????? Is er kans dat deze pakking alsnog defect gaat met alle gevolgen van dien, of hoef ik me geen zorgen te maken.
alvast bedankt,
Marcel