Motor Bosch WFF2000 wasautomaat

Vandael

  • #1
Onze Bosch WFF2000 wasautomaat doet het niet meer.
pompt wel draait niet.
na wat rond lezen op dit forum verwacht ik dat het de koolborstels zijn.
motor is nu uit de machine gedemonteerd. het ding is roet zwart van de kool.

- kan het zijn dat er bij dit type motor geen losse koolborstels zitten?

het lijkt een aan één gegoten plastic wit geheel binnen in de motor.

- moet ik de motor zelf dus uit elkaar halen om dat witte blok er uit te

halen, of kunnen er lossen koolborsteltjes ingezet worden?

ik ben even voorzichtig omdat ik bang ben dat ik het sloop.....

- als je de koolborstels vervangt, moet dan de rotor ook gereinigd worden?

- ik zie er een aardig zwart ingesleten spoor in, moet dit weer koperkleurig worden?

2e vraag, enige tijd geleden bleef de machine na afloop van z'n programma tikken. als je de machine uit zet stopte het.
machine doet het prima, alleen dat tikken na afloop....
nu sinds een maand is het weer gestopt.
- is dit iets ernstigs?
ik bedoel is het de moeite waard om de koolborstel te vervangen of kan ik beter een nieuwe kopen omdat er een nog grotere reparatie aankomt?


graag wat tips over de vervangprocedure.

evt adressen voor onderdelen in de buurt van Dieren / Arnhem
 

Janavg

  • #2
wat is het exacte type nummer van de machine dus wff2000 en dan.

Volgens mij heeft deze machine losse koolborstels te bestelen bij BSH service. het tikken kan de stuurautomaat zijn welke de laatste stappen neemt kan geen kwaad.

jan
 

Vandael

  • #3
volgens mij is het FD7509

gr marcel
 

Vandael

  • #4
het zijn losse borstels. ik heb ze inmiddels vervangen.
voor € 15,-- draait alles weer!!

is het normaal dat de lucht van de motor nu ruikt naar electrische miniatuur trein?
 

Co de Witgoedman

  • #5
15 euro is wel erg goedkoop, waren het de orginele borstels, artnr 154740??
 

Joperi

  • #6
Als koolborstels vervangen worden dan moet men eigenlijk ook de lamellen (het gedeelte op de motor waar de koolborstels tegen aan lopen) schoonmaken. Een monteur heeft hier een speciaal staafje voor waarmee hij onder het draaien de lamellen kan schoonmaken. Ik raad dus aan aangezien ik veronderstel dat u niet zo'n staafje heeft de motor schoon te blazen en eventueel lamellen heel lichtjes op te schuren zodat ze weer wat koperkleurig worden (let op dat u heel fijn schuurpapier gebruikt), hierna weer goed schoonblazen en dan bent u binnen de korste keren ook van die onaangename geur af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu