Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hiervoor dient de machine op een zijkant te liggen, liefst links, vervolgens de bodemplaat (4sterschroeven) losmaken.
U ziet nu de motor met de snaaroverbrenging en bij de motor zit een zeskanten moet van ong 1,5 cm met daarboven een aluminium behuizing, dit is de motorcondensator.
Die van de motor verwisseld, voor een iets kleinere waarde. Dat viel helemaal niet mee want er zitten hele korte draden aan, die ik beter eerst los had kunnen maken. Helaas geen resultaat.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de motor zelf toch vast zit.
De trommel kan met de hand zwaar gedraaid worden, maar daarbij slippen de snaren over de poelies van de motor. Ik neem aan dat er in de hulppoelie ook een lager zit en uiteraard rond de as van de motor.
Bij het inschakelen is er ook een brom hoorbaar waarvan ik denk dat hij alleen uit de motor kan komen.
Voordat ik verder ga, hoe krijg je in vredesnaam de motor eruit?
Los maken is al moeilijk genoeg maar hoe krijg je hem er echt uit?
Kan er alleen maar via de voorkant uit, een behoorlijke klus waarbij de voorwand met bediening los moet, de voorglijlagers en de trommel, welke vastzit aan de achterzijde met 6 inbusbouten die zichtbaar zijn en 2 in het midden van de trommlachterwand, verzonken waar het achterlager aan vast zit.
Daarna kunt u bij het motorhuis komen, waar ook de ventilator op vastzit.
Deze zit er conisch op.
Al met al een aardig klusje.
Voor u eraan begint: neem digitale foto's van hoe alles zit en vastzit, is handig bij terugmonteren.
De lagers zijn wel apart te vervangen, maar spuit er eerst een wat kruipolie in, soms gaan ze daarvan beter lopen.
Vraag is alleen hoelang, maar bespaart veel werk.