Miele koelvriescombinatie KF9712id 2,5 jaar vriesvak stuk

Marcelkok724

  • #1
Gisteren begon onze koelvriescombinatie van Miele ineens te piepen. Volgens de handleiding liep de temperatuur op in de koelkast.

Nu lijkt het er op dat vriesvak het niet doet, als je deur open doet hoor je pomp wel aan slaan echter vriesvak wordt niet koud. Koelkast lijkt het wel te doen.

Ik ben handig en heb geen zin om 100 euro voorrijkosten te betalen zou het de thermostaat kunnen zijn en kan ik die makkelijk zelf vervangen. Boven in het vriesvak komt iets van een draad het vriesvak in zou dat hem kunnen zijn? Zal later er een foto van maken (is nu te donker in huis)
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • S.oldeerbout

    Specialist Keukenapparatuur
    • #2
    Toestel heeft geen thermostaat maar NTC temperatuurvoelers.
    U hoort de motor aanslaan bij openen deur?
    Draait de compressor?
    Toestel heeft ook een driewegklep die koelvloeistof regelt naar vries en koelgedeelte.
    Kan dus helaas van alles zijn van 3 wegklep van verstopping tot sensor tot besturing.
     

    Marcelkok724

    • #3
    Hoi S.oldeerbout, dank je wel voor je snelle reactie.



    Ik heb inmiddels deze ntc voeler gevonden op internet en in de koelkast zelf. Is het vervangen van deze sensor iets voor de handige doe-het-zelver? Ik las dat het ook de besturing kan zijn, is dit de unit waar de draaiknop op zit voor instellen van temperatuur?

    Wat ik wel verdacht vindt in deze kwestie is dat beide delen van koelkast, dus vriezer en koeling kuren heeft, ik denk dan meer aan een klep die niet vol meer open gaat. Is deze klep makkelijk te vinden/vervangen of zelf schoon te maken?

    Grote probleem in deze kwestie is wat moet ik gaan bestellen, kan zo niet fysiek zien wat er stuk is. Omdat het inbouw is kan je er niet 123 bij, 100 euro monteur met voorrijkosten mag voor die prijs max 20 minuten klussen maar denk dat hij wel langer nodig gaat hebben dus dat wordt extra bijbetalen a 6 euro per uur.
     

    Marcelkok724

    • #4
    Nog even een laatste update, ik voel net nog even in de koelkast en ik bemerk iets vreemds.

    De achterwand hoog bovenin de koelkast is heel koud, er vriezen zelfs druppels vocht vast. Als je 1 plank lager voelt in de koelkast wordt het al heel veel minder. De achterwand van de vriezer (onderste helft van koelvriescombinatie) is gewoon kamer temperatuur. Ik vindt dit raar omdat normaal precies andersom is, hoe lager je komt hoe kouder het wordt. Zo is de groente la onderin het koelkast gedeelte normaal gezien het koelst maar nu dus niet.

    Zou dit er nog iets mee te maken kunnen hebben?
     

    S.oldeerbout

    Specialist Keukenapparatuur
    • #5
    Het belangrijkste om te weten is draait de compressor en hoe koud is het in de koelkast.
    Met deze 2 gegevens kom je al een heel eind wat betreft de storing.

    Bv : compressor draait constant temperatuur in koelkast komt niet onder de 10 graden >> koeltechnisch probleem.
     

    Marcelkok724

    • #6
    Vandaag is miele geweest met slecht nieuws. Kan mijn koelkast weggooien en uit coulance krijg ik voor 500 euro een nieuwe. Heb de koelkast 3 jaar geleden gekocht bij Duitse keukenboer dus ik vindt dit niet echt coulant.

    Achterwand van koelkast is bol (voelbaar via de binnenkant). Dit is indicatie dat leiding die in de achterwand verlijmd zit gescheurd is. Dit is een fabricage fout en komt dus niet door verkeerd gebruik of verkeerde installatie.

    Dit wordt een zaak voor mijn rechtsbijstandsverzekering want dit is duidelijk onacceptabel.

    Nog iets waar iedereen op moet letten!!!! DE FACTUUR VAN MIELE

    25 minuten werktijdm, ahum echt binnen 1 minuut ziet de monteur het probleem de rest van de tijd is hij aan het bellen met zijn baas wat hij ons kan bieden en is hij bezig een bon en machtiging op te stellen.

    kleine materiaal iets van 6 euro. Hij heeft niet eens zijn gereedschapskoffer open gehad.

    En tot slot nog "veiligheidstest consumenten" ook 5 euro, totaal onduidelijk wat dit is.
     

    Kees kit

    • #7
    De monteur doet gewoon zijn werk , als hij aan het bellen is om voor u iets te regelen , is dat ook werktijd en moet u dat gewoon betalen , het bedrag voor klein materiaal en de veiligheids test wordt automatisch op de faktuur gezet , daar kan hij ook niets aan doen , reclameer bij uw duitse keuken boer , dat is uw eerste aanspreek punt
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu