Knelkoppeling op roestige stalen buis

McMiel

  • #1
Gisteren aan mijn CV geklust. Ik heb op een 35mm stalen buis een knelkoppeling geplaatst, met een VSH kunststof knelring.

En het lekt natuurlijk, een druppel per minuut. Toen de CV warm was, heb ik 'm nog eens stevig aangedraaid maar zonder veel resultaat. Het lekt nog steeds.

Zoals je ziet, is de stalen buis al aardig roestig.

Wat zijn de mogelijkheden?

Ik las iets over vloeibare pakking hier op het forum. Is dat een idee? Maar wat is dat en hoe breng je dit aan? Onder de kunststof ring?

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

Dank!


 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Rola

    Algemeen Bouwkundig Specialist
    • #2
    Draad erop snijden. Voor de knelringen moet de stalen buis schoon en glad zijn.
    De dikwandige buis lijkt behoorlijk aangetast, is dat over de gehele lengte?
     

    Boertje125

    Vaste Beantwoorder
    • #3
    Stuk van de buis halen tot het minder roestig is.
     

    McMiel

    • #4
    Een draad erop snijden, daar had ik nog niet aan gedacht. De buis is maar 9 cm lang en gaat de radiator in. Aan de andere kant heb ik 22mm kunststof buis dus ik heb er een verloop tussen gezet.

    Een handmatige draadsnijder van 35mm kan ik zo snel niet vinden. Is het beste een draadsnijapparaat te huren, of is het moeilijk zo'n apparaat te bedienen?

    Dank voor de reacties
     

    Rola

    Algemeen Bouwkundig Specialist
    • #5
    Bij de radiator zit toch een koppeling, daar kan je toch met een verloop aansluiten wat je nodig hebt?
    Puntstuk bijvoorbeeld.
     

    McMiel

    • #6
    De buis gaat met een hoekstuk de radiator in. Alles is verroest, ik heb niet eens geprobeerd om dit los te krijgen.
     

    Ambidexterity

    • #7
    Ik zou proberen het los te krijgen. Misschien met kruipolie. Kan je het warm stoken met een brander zonder dat de boel in de fik gaat?
     

    Jan

    Algemeen beantwoorder
    Moderator
    • #8
    Als dat dikwandige stalen buis is zal het 33,7 mm dik en 1" zijn.

    Bij dunwandige pijp is het 35 mm.
     

    McMiel

    • #9
    Nog even een reactie. Wat ik heb gedaan: de buis goed ontroest met een stiftborstel staaldraad en de boormachine. Daarna de boel weer in elkaar gezet. Goed vastgedraaid met twee Zweedse tangen, aangezien ik geen steeksleutel heb in maat m47. Ik heb echt al mijn kracht erop gezet en met succes. Ik heb geen druppel meer gezien. Klusje geslaagd :) Iedereen bedankt voor de reacties.
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu