Ketel lijkt te ontploffen bij gebruik WW.

Janis

  • #1
We hebben een paar maanden oude vaillant ecotec exclusive. Het cv-deel werk prima. Bij ww gebruik maakt ie soms serieus ploffende en bonkende geluiden. Helaas niet altijd reproduceerbaar. Op dit forum lees ik dat het kan zijn omdat het water te warm kan worden en kan koken en dat luchtbellen uit elkaar ploffen.
Maar hoe dan en waarom? De installateur komt er nog niet uit dus elke tip is welkom

 
Laatst bewerkt:

avatar

  • #2
Lijkt het geluid te zijn van een klep/magneet ventiel.
 
  • Like
Waarderingen: Janis

The headhunter

Specialist Elektra
  • #3
Dit is een garantie gevalletje, installateur mooi laten uitzoeken, laat hem maar contact opnemen met Vaillant, zij kunne dat ook een technicus sturen.
 

Janis

  • #4
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk kennis op te doen want het loopt niet soepel. Dus hoop ik hier iemand tegen te komen die kan helpen.
 

Wilfred-67

  • #5
kan lucht zijn waardoor je stoomvorming krijgt. maar dit is garantie dus niks zelf aan doen.
 

Janis

  • #6
Installateur + andere specialist weten het niet. Vailliant zeg "lucht".
Dat zal best, maar waar komt ie vandaan?.
- Hij doet het niet altijd. Soms kun je dagen WW tappen zonder problemen en ineens is het geploft terug.
- De boel is ontlucht, al 5 x geprobeerd, nergens komt lucht uit.
- De ketel hangt in de kelder, dus lucht gaat toch naar boven
- De kachel draait al weken niet meer, dus de ketel wordt alleen voor WW gebruikt, hoe kan er dan spontaan lucht in dat kleine stukje leiding, in de kelder komen?

Als iemand een idee heeft, anders dan "laat het maar oplossen, het is garantie", dan graag. Elke tip van technische aard is welkom.
 

Walker

Specialist Deuren en Kozijnen
Moderator
  • #7
Je bent bekend met de inleiding van het forum?

- Het Klusidee forum is bedoeld voor doe het zelf klussen. Vragen over werk dat uitgevoerd is/wordt door derden zullen naar eigen inzicht van de beantwoorders worden beantwoord.

- De door het Forum beantwoorde vragen zijn een indicatie hoe het probleem opgelost kan worden, ze vervangen nooit het oordeel van de deskundige ter plaatste. Het volgen van het advies is dan ook voor eigen kosten en risico.

Als je eigen installateur het niet weet, zou hij dit door Vaillant op moeten laten lossen. Je hebt er dik voor betaald, dus dan mag je ook service verwachten als het niet goed is.

Daarom heb je in dit stadium meer aan rechtsbijstand dan aan een klusforum.
 

Janis

  • #8
>Je bent bekend met de inleiding van het forum?
Ik dacht dat het forum bedoeld was om elkaar te helpen.

>De door het Forum beantwoorde vragen zijn een indicatie hoe het probleem opgelost kan worden

En die kennis is exact waar ik naar op zoek ben. Zoals ik al zei.
Daar zou ik meer aan hebben dan het inschakelen van een rechtsbijstandsverzekering.
Er zitten hier enorm veel mensen met kennis, uit die bron wil ik putten, meer niet.
Ik neem aan dat dat toegestaan is.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #9
De bedoeling van dit forum is om mensen te helpen, die zelf een klus uitvoeren of van plan zijn dat te gaan doen. Of dat nu een waterleiding, een verbouwing of een reparatie van een wasmachine betreft. Het gaat erom dat je zélf de klus uitvoert.

Daarbij is het zelf sleutelen aan CV-ketels cq. gastoestellen sinds 1 april jl. verboden zonder de daartoe benodigde papieren. Alleen gecertificeerde bedrijven mogen nog aan dergelijke toestellen sleutelen. Het is dus zonder meer al niet meer mogelijk om hier adviezen te geven voor storingen aan gastoestellen, tenzij het op te lossen is door (bijv.) een installatie bij te vullen of door een handeling aan het normale bedieningspaneel te verrichten. Dat zal hier zeker niet het geval zijn, want dan was het allang opgelost.

En het is zeker niet de bedoeling, om een oordeel of advies te geven over een probleem, waar de leverancier en/of fabrikant geen oplossing schijnt te weten. Aan het verzamelen van argumenten om deze instanties mee om de oren te kunnen slaan, wordt hier niet meegewerkt. Dan zul je je heil elders moeten halen, inderdaad eventueel op het juridische vlak indien je er met de leverancier niet uit komt.

Maar ik denk dat je in eerste instantie gewoon weer bij installateur en fabrikant moet aankloppen en volhouden om het probleem verholpen te krijgen.

Succes ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu