Inspectiegat warmtewisselaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een radson 2510 en zie dat het inspectiegat van de warmtewisselaar(zo is dat in ieder geval omschreven op de tekening) lekt.
Dit is witachtig.Waar duidt dit op?Ik zie op de tekening ook dat hier achter een pakking zit.Is het een kwestie van deze vervangen?
 
Pakking te vervangen ... eventueel de rotzooi verwijderen die er in ligt door er met een waterslang erin te gaan .
alles zuiver maken en nieuwe pakking erin .
Hoort bij het onderhoud !
 
Hier een foto om te verduidelijken wat ik bedoel.
Het is witachtige vloeistof die eruit komt.
47796_Afbeelding_881_2.jpg
 
Als je het advies van Tumkie had opgevolgd, dan was je al klaar, is gewoon
de genoemde pakking die op is en vervangen dient te worden.
Daarachter zit rookgassen, daar zit vocht in wat condenseerd.....vandaar
je vocht wat eruit komt....
 
Ik kan het zonder problemen losschroeven,pakking vervangen en dichtschroeven?
Het lijkt alsof het ook dichtgekit is.Kan dit kloppen en is dit dan ook nog nodig?
 
Hoort alleen een pakking te zitten, al het overtollige weghalen en weer in
originele staat terug brengen....dan moet het goed gaan.

ohja, als de ketel uit is, dan kan je hem probleemloos losschroeven, zit geen
waterdruk oid achter, als je hem los hebt, hang er gelijk even een stofzuiger
in zodat het weer schoon is, zodra je hem los hebt, zie je wat er bedeoelt word
 
Ik heb gezocht op internet naar zo'n pakking,wel kunnen vinden,maar alleen per 10 stuks.Aan 1 heb ik echt wel genoeg.Heeft iemand een tip waar ik 1 pakking kan bestellen?
 
Bij je plaatselijke verwarmingsspecialist??? gewoon even bellen of ze hem
op voorraad hebben, anders per 10 bestellen...
 
Inmiddels de pakking vervangen.Dit was inderdaad simpel karweitje.Heb ook de boel schoongemaakt.Geen lekkage meer,maar de volgende dag toch weer op dezelfde plek lekken.Wat kan ik doen?Heeft het zin om de pakking te lijmen?
 
De oude pakking was idd aan vervaging toe.Deze was makkelijk te verwijderen,alleen het onderste gedeelte was wat verkleefd,maar zal wel komen door de lange tijd dat deze pakking daar heeft gezeten.Bij nader inzien was de oude pakking dus niet dichtgekit.Dit heb ik dus ook niet gedaan.Wat ik wel merkte is dat het inspectiegat aan de onderkant het metaal een beetje afgebrokkeld leek en dus niet een vlakke rand is.Kan dat misschien alsnog het lekken veroorzaken?
 
Je zou hitte bestendige kit tussen de pakking en de wisselaar kunnen doen.
maar ook dit is een tijdelijke oplossing.

van welk bouwjaar is dit toestel?
 
Het is al een oudje.
Maar wat kan er aan de hand zijn dan als er een nieuwe pakking in zit en toch nog lekt?
Door die nieuwe pakking zou het toch over moeten zijn?
 
Toch graag even de leeftijd vermelden, een oudje is voor iedereen verschillend.
 
De rand waar de wisselaar op afdicht kan aangetast zijn door de lekage.
Met vloeibare pakking zou je het dan nog kunnen herstellen.
Bij de automaterialenzaak hebben ze vloeibare pakking die tor zo`n 300 graden kan hebben maar onderaan wordt de wisselaar nooit zo heet.

Op andere plekken werden deze wisselaars fabieksaf afgedicht met siliconenkit. Siliconenkit kan 140 tot 180 graden verdragen.
 
Misschien een heel domme vraag,maar ik heb nooit met vloeibare pakking gewerkt.Hoe ga ik te werk?
Ik heb nu dus die nieuwe pakking gebruikt.
Komt de vloeibare pakking i.p.v. die nieuwe pakking of samen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan