Geen warm water remeha quinta 28c

Patben

  • #1
Goedemorgen mensen, sinds gisteravond opeens geen warm water meer. Ik heb de ketel bekeken en bleek dat het waterpeil te laag stond. Nadat ik dit heb bijgevuld nog steeds geen warm water. Van alles geprobeerd voor een leek: reset, stekker eruit en weer erin, etc. Nu ik vanmorgen kijk zie ik de storingscode 9 14 knipperen. De ketel heeft tot en met 2021 zijn/haar jaarlijkse controle gehad bij de GEAS maar dit is natuurlijk dit jaar afgelopen. kan ons iemand helpen waar dit aan kan liggen? De code kan ik ook niet vinden in het boekje.
image.jpg
image.jpg
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik hoop voor je dat er niet ergens iets gelekt heeft en de branderautomaat of bekabeling nat is.
Dit is te bekijken door de twee schroeven in het grijze plastic op de foto los te draaien, en het grijze en bruine plastic als deurtjes open te doen.
Storingscode 14 zie ik inderdaad niet in het boekje.
Wat gebeurt er als je op de reset knop drukt?
 
  • Like
Waarderingen: Klusvragen

Klussen Verbouwen

  • #3
Google even op : ´alle storingscodes Remeha´.
Daar zie je de desbetreffende codes staan.
 
  • Like
Waarderingen: Klusvragen

Patben

  • #4
Wanneer ik op de reset knop druk wil het apparaat zich idd resetten. Wat ik opmerkte is dat de kamerthermostaat wel oploopt maar de radiatoren blijven koud en we hebben ook geen warm water.
 

Patben

  • #5
Op internet is de code niet te vinden helaas.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #6
'dat de kamerthermostaat wel oploopt maar de radiatoren koud blijven'.
Dit begrijp ik niet, Als de radiatoren koud blijven dan wordt de ruimte niet warmer...

Hoor je de ketel aan slaan? Als dit gebeurt en er is geen doorstroming, dan loopt de temperatuur (cijfers op ketel) heel snel op. Dan is de pomp geblokkeerd of stuk.

Weet je zeker dat er nu wel voldoende water in zit (drukmeter op ketel werkt vaak slecht)
 

Patben

  • #7
Ik ben op dit moment helaas niet thuis maar ik krijg net te horen dat de code veranderd is in 6 77.
 

AvDijk

Vaste Beantwoorder
  • #8
77 bestaat wel, zie boekje. Ionisatie (Vlamdetektie) is de vijfde keer weggevallen tijdens één keer gebruik. Na 4 x opnieuw aansteken houdt de ketel ermee op.
Werk aan het gasverbrandingsdeel is misschien geen doe-het-zelf klus.
Gaskraan open? Iets veranderd aan de rookgas afvoer/luchttoevoer? Ionisatie-electrode nog goed en droog?
Of toch iets mis met de branderautomaat, gezien de eerdere (vreemde) storing.
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #9
Code 14 staat voor sluiting in de sensor bedrading of een defecte ad converter (automaat) Ik vermoedt dat er iets nat is geworden. Controleer de flatkabel ook eens deze ligt achter de display print. Als de niet gebruikte connector nat is, geeft deze heel vreemde storingsmeldingen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu