Garantie intergas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag heren,

Ik heb op marktplaats een Intergas ketel gekocht, nieuw in doos, is inmiddels geplaatst en werkt zoals het hoort.
Nu moeteen garantiebewijs ingevuld worden. Hier moet een installateur(naam) opgegeven worden.

Maar:
- ik heb de ketel gekocht via marktplaats, dus heb geen factuur
- en de ketel is geinstalleerd door een niet-erkend installateur (een hobbyist).

Mijn vraag is: hoe zit het nou met de garantie? Kan ik gewoon de naam van mijn loodgieter opschrijven en opsturen of wordt dat achterhaald dat hij geen erkend installateur is?
 
In princiepe

J D.

OFTEWEL

Jammer dan.

Of je moet iemand vinden die hem stempelt.

Zo wordt goedkoop toch weer duurkoop.

De verkoper is zeker geen installateur. Anders vraag je die
 
Wanneer is deze ketel geplaats? gaat het om de ketel die in mei 2012 is geplaatst? dan heeft het nu geen zin meer om op te sturen.
maar waar is de ketel gekocht? een webwinkel? een particulier? iemand die hem achter een boom heeft gevonden?

groeten b
 
@gewooniemand; hieronder mijn ervaring.

In maart 2009 heb ik bewust een nieuwe Intergas prestige via internet gekocht, dat scheelde een pak geld!
Deze ketel is toen door mijzelf en een bevriende verwarmingsmonteur geïnstalleerd.

Het originele garantiebewijs zelf ingevuld met de vermelding dat de installatie door mijzelf en een erkend monteur geïnstalleerd was, het formulier vervolgens naar Intergas opgestuurd.
Intergas heeft nooit enige bezwaren of opmerkingen gemaakt naar aanleiding van deze installatie.

De ketel wordt vanaf het tweede jaar door een erkend bedrijf onderhouden, tot nu toe draait alles probleemloos.
 
Het is heel simpel, de antwoorden/voorwaarden om aanspraak
te kunnen maken op garantie, staan gewoon bij de
garantievoorwaarden.
Daarin staat dat de ketel door een erkende installateur
aangesloten dient te worden met de daarbij behorende
voorschriften.
Het is niet zo dat de garantie gratis is, dat is op elk
product een illusie, want zolang je hem via een bedrijf
koopt, betaal je er altijd voor.

In jouw geval is hij niet via een bedrijf gekocht (als ik
het goed begrijp uit jouw verhaal) en hij is niet door
een erkende installateur geplaats, heb je dus geen garantie
helaas pindakaas....
Aan de andere kant, je hebt hem nu veel goedkoper, dus
in verhouding heb je nu een financiele buffer waarvan
je zelf de onderdelen kunt kopen mits hij defect gaat.
 
Ikzelf heb hem opgehangen. Geen garantie en onderhoud doe ik zelf. Toch krijg ik daar nu een beetje spijt van. Hij is nu 7 jaar oud en ik moet in de wintertijd in het buitenland werken. Bedrijven zijn niet happig op mijn ketel denk ik en ik ben dan ook niet thuis.

Zo duur is onderhoud door een bedrijf over de jaren gerekend ook weer niet. En bij calamiteiten komen ze.
 
Dexter een ketel die je koopt via de witte weg hoort gewoon garantie van de maker op te zitten.
 
Klopt tiho, dan heb je nog wel garantie, maar alleen de erkende installateur of verkoper kan de onderdelen voor de garantie claimen. Dat kan als particulier niet.

Groeten b
 
DexterXL schreef:
Het is niet zo dat de garantie gratis is, dat is op elk
product een illusie, want zolang je hem via een bedrijf
koopt, betaal je er altijd voor..

Garantie verleend de fabrikant, als je een ketel aan laat sluiten betaal je inderdaad een stukje voor de garantie aan de installateur, want deze kan wel de onderdelen claimen bij de fabrikant, maar niet zijn gemaakte uren, dus calculeerde hij die vanzelf sprekend al in, bij het plaatsen van de ketel.

Groeten b
 
Boudewijn0318 schreef:
Klopt tiho, dan heb je nog wel garantie, maar alleen de erkende installateur of verkoper kan de onderdelen voor de garantie claimen. Dat kan als particulier niet.

Groeten b
Dat dus
 
Interessant onderwerp...

Ik heb de garantiebepalingen van mijn Intergas-ketel er nog maar eens bijgehaald, die zegt het volgende:

"De garantie periode beperkt zich tot twee jaar, te rekenen vanaf de installatie datum.
De garantie beperkt zich tot het gratis her-leveren van de onderdelen.(dus geen werkuren)
Uitgesloten zijn: ontsteek-ionisatiepen, zekeringen, thermokoppel en ontluchter".

Op de dichtheid van de warmtewisselaar geldt een garantieperiode van 15 jaar, echter ook hier zijn beperkingen vanaf het 6e jaar.

Ik laat het graag aan de specialisten hier om te melden welke onderdelen regelmatig defect geraken..

Gezien de beperkingen en de duur van de garantie vind ik het interessant om de installatie zelf ter hand te nemen, mits men over voldoende technische kennis en een bevriende verwarmingsmonteur beschikt.

Wel vind ik het van groot belang om een onderhoudscontract te nemen bij een gerenommeerd bedrijf voor het jaarlijks onderhoud na de garantieperiode.
 
Ok dat is duidelijk. Maar wat ik me afvroeg was hoe weet Intergas wie een erkend installateur is. Daar hebben ze toch geen lijstje van?

Ik zou toch gewoon nota bene een naam en een handtekening kalken en verzenden maar. Zij hebben een serienummer van de ketel en kunnen ze misschien gokken dat de installatiedatum wel ongeveer juist is..?

Dat ter zijde, aan garantie heb je in de meeste gevallen niet veel aan. Dus een echte must is het voor mij niet. Meer van stel als er iets gebeurd. Want we weten het allemaal, alles gaat 'toevallig' net buiten de garantie periode kapot :) .
 
Ja hoor geen probleem, die kaart kan je zo insturen.
Alleen ga je het niet redden bij een defect aan de ketel, want zoals al geschreven, alleen een bedrijf kan de onderdelen claimen.
En je kan er zomaar een installatie datum opzetten, maar daar ga je het ook niet mee redden. Ze zij daar niet gek :lol:

Groeten b
 
En er zijn zat installateurs die je gewoon op kunt bellen bij een storing, ookal heb je geen onderhoudscontract.
 
Misschien is het wel een gestolen ketel die je gekocht hebt.
In dat geval zijn ze misschien blij dat er een lead is naar de verkoper.
 
Wij verlenen de service aan iedereen, ook als de ketel niet bij ons gekocht is. Een klant is een klant nietwaar.

Echter als een ketel niet door ons is geleverd en er is binnen de garantie periode iets mee aan de hand dan worden de gemaakte uren en voorrijkosten in rekening gebracht. Onderdelen worden in eerste instantie ook in rekening gebracht, en gecrediteerd indien vergoed door de fabrikant. Met inhouding van € 15,- administratie kosten.

Wij vinden dit een reele oplossing. Wij vertellen dit vooraf.

Succes.
 
Ik snap wat je bedoeld.

Maar dit is wel een beetje sluik reclame of vindt je zelf van niet?
 
Sluikreclame? Voor welk bedrijf dan?

Ik ben (zoals de meesten hier wel weten) fel tegen spam op forums, maar dit lijkt me wat overdreven.
 
Ik denk dat elk bedrijf je wel helpen zal, alleen de meeste problemen komen in de drukke periode, de winter. En waarschijnlijk zal je dan ergens onderop de stapel komen, de eigen vaste klanten gaan dan vaak eerst, wat eigenlijk ook logisch is.

Groeten b
 
Precies, dat is het risico wat je loopt. Immers, je hebt ook niet het hele jaar abonnement betaald om geholpen te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan