Hallo Allemaal,
Vandaag kwam ik thuis en de CV ketel stond uit.
Stom genoeg was er nagenoeg geen druk in het systeem (de meter stond op 0).
De pomp was hard aan het draaien, maarja echt veel te draaien viel er natuurlijk niet.
Ik heb met spoed de CV ketel van het stroom gehaald en ben daarna water gaan bijvullen. Toen het eenmaal gevuld was, de boel weer aangesloten en in de gaten blijven houden.
Na niet al te veel tijd ben ik weer eens gaan kijken hoe het met de CV ketel stond. Daar hoorde ik water in de goot lopen.
Na wat onderzoek bleek dit van het overstortventiel (naam ook na onderzoek gevonden) te komen. Tegelijkertijd hoorde ik ook ook de vlotter behoorlijk pruttelen, deze bleek ook vochtig te zijn.
Nu vond ik al op het forum dat het overstortventiel de grote boosdoener kan zijn in geval van enorme rap drukverlies. Nu ga ik het overstortventiel dus vervangen.
Ik vroeg me echter af een enorm drukverschil ook kon ontstaan door een defecte vlotter?
Vandaag kwam ik thuis en de CV ketel stond uit.
Stom genoeg was er nagenoeg geen druk in het systeem (de meter stond op 0).
De pomp was hard aan het draaien, maarja echt veel te draaien viel er natuurlijk niet.
Ik heb met spoed de CV ketel van het stroom gehaald en ben daarna water gaan bijvullen. Toen het eenmaal gevuld was, de boel weer aangesloten en in de gaten blijven houden.
Na niet al te veel tijd ben ik weer eens gaan kijken hoe het met de CV ketel stond. Daar hoorde ik water in de goot lopen.
Na wat onderzoek bleek dit van het overstortventiel (naam ook na onderzoek gevonden) te komen. Tegelijkertijd hoorde ik ook ook de vlotter behoorlijk pruttelen, deze bleek ook vochtig te zijn.
Nu vond ik al op het forum dat het overstortventiel de grote boosdoener kan zijn in geval van enorme rap drukverlies. Nu ga ik het overstortventiel dus vervangen.
Ik vroeg me echter af een enorm drukverschil ook kon ontstaan door een defecte vlotter?