Goedemiddag,
Ik heb sinds kort een oude compressor en ben nu alle ins en outs van persluchttechniek een beetje aan het uitzoeken. De compressor is een oude Kinzo, olieloos uit 2001. 24L, 1100W, 8 bar en 210l/min volgens het plaatje. Ik heb er een LIDL set bijgekocht met koppelingen en slangen en een paar tooltjes. Een stiftslijper, een carrosserieslijpschijf, een zaag en een boormachine.
De carrosserieslijper zou 185l/min verbruiken, maar het lijkt er op dat de compressor het niet (meer) kan bijbenen. De compressor is erg versleten, maar doet het nog wel. Het apparaat zat onder het stof; zaagsel en schuurstof, maar geen bouwgruis.
Mijn budget is erg beperkt en ik repareer graag dingen.
Heeft het zin om de drukregelaar en ventiel uit elkaar te halen om schoon te maken en in te vetten? Wat kan je verder nog doen aan achterstallig onderhoud?
Ik ga ook nog een eenvoudige luchtafscheider/olievernevelaar en tweede manometer erop zetten.
Ik wil ook graag mijn tooltjes meenemen naar mijn werk; Dat is een grote werkplaats met een vast luchtsysteem; De koppelingen zijn iets groter, ik geloof Atlas-Copco. Kan dat zomaar?
(ps. op de foto is de kap eraf, maar dat was omdat ik het luchtfiler even schoongemaakt had)

Ik heb sinds kort een oude compressor en ben nu alle ins en outs van persluchttechniek een beetje aan het uitzoeken. De compressor is een oude Kinzo, olieloos uit 2001. 24L, 1100W, 8 bar en 210l/min volgens het plaatje. Ik heb er een LIDL set bijgekocht met koppelingen en slangen en een paar tooltjes. Een stiftslijper, een carrosserieslijpschijf, een zaag en een boormachine.
De carrosserieslijper zou 185l/min verbruiken, maar het lijkt er op dat de compressor het niet (meer) kan bijbenen. De compressor is erg versleten, maar doet het nog wel. Het apparaat zat onder het stof; zaagsel en schuurstof, maar geen bouwgruis.
Mijn budget is erg beperkt en ik repareer graag dingen.
Heeft het zin om de drukregelaar en ventiel uit elkaar te halen om schoon te maken en in te vetten? Wat kan je verder nog doen aan achterstallig onderhoud?
Ik ga ook nog een eenvoudige luchtafscheider/olievernevelaar en tweede manometer erop zetten.
Ik wil ook graag mijn tooltjes meenemen naar mijn werk; Dat is een grote werkplaats met een vast luchtsysteem; De koppelingen zijn iets groter, ik geloof Atlas-Copco. Kan dat zomaar?
(ps. op de foto is de kap eraf, maar dat was omdat ik het luchtfiler even schoongemaakt had)
