Bosch 14.4 li-ion accu

Beste forumleden

Ik heb een probleem met een accu van mijn bosch machine. De accu is juist 2 jaar oud. Geen garantie meer. Niet veel gebruikt. Die accupack is al zeker 1 jaar niet in gebruik.

Dus mijn oplader wilt die accu niet meer opladen. (Oplader werkt nog). En mijn vijsmachiene reageert niet meer op mijn accu.

Ik heb dus die accu eens opengezezen . Zie foto's onderaan. Ik zie 4 batterijen , een diode, 2 weerstanden, en een plaatje op de batterij met 2 draadje. Wat zou dit zijn? Voor de temperatuur te meten van de batterij ? Kan je dit uitmeten?

Ik heb ook eens de batterijen uitgemeten. Ik meet op 1 batterij nog 3.6v en op de andere meet ik bijna niets meer. De batterijen Appart eens proberen opladen met een lion batterij ladder?

De diode is ook uitgemeten en die geleid in 1 richting. De weerstanden hebben geen kortsluiting.

Ik vindt niet direct een datascheet van die accu.

Hebben jullie tips voor mij?

118604_IMG_20180521_083938_1_2.jpg
118604_IMG_20180521_084011_2.jpg
118604_IMG_20180521_084026_1.jpg
118604_IMG_20180521_084042_1.jpg
118604_IMG_20180521_084047_1.jpg
 
Ljkt erol dat 3 vd 4 cellen stuk zijn.

zoek een bedrijfje dat je nieuwe cellen kan leveren.
die ponsed ze aan elkaar en dan kan je weer vooruit.

zoek op "accu revisie"
 
Zal de batterijen eerst eens appart proberen opladen. Een goede vriend van mij heeft een lion universeel lader. Accu wordt al 1 jaar niet gebruikt omdat hij kappot is.
Heeft er nog iemand ideeen?
Zou dit plaatje op de batterij met die 2 draadje de electronic cell protection (ecp) kunnen zijn? Kan je dit uitmeten?
 
Een lion die 0v meet is stuk, einde oefening opladen is dan zelfs gevaarlijk!
.
Diode voorkomt ompolen bij opladen in foute lader.

Weerstand is waarschijnlijk een identificatie weerstand, vertelt de lader welke accu geplaatst is.

Print is normaal een Laadcontroller welke elke cel controleerde om overspanning op een cel te voorkomen daar deze dan nogal explosief kunnen reageren.
 
Als de spanning in de cellen te laag is, slaat de oplader in beveiliging en laad hij niet op.

Dit komt waarschijnlijk omdat je ze een jaar niet gebruikt heb, accus sowieso nooit leeg bewaren maar altijd opladen!

Wat je zou kunnen proberen is de accu een korte tijd opladen m.b.v. bijvoorbeeld een andere accu. Goed in de gaten houden of ze niet te warm worden, je hebt nu immers geen beveiliging. Spanning opmeten met een multimeter en als deze een stuk meer richting de 14,4V gaat kun je met je reguliere oplader proberen de accu op te laden.
 
Als de accu diepontladen is kan die niet weer opgeladen worden, zeker niet met een andere accu want er is ontploffingsgevaar.
Een accu die naar verwachting lang niet gebruikt gaat worden ongeveer voor driekwart opladen en dan wegleggen.
 
Weet je al wat er exact kapot is, volgens mij zijn die accu's/ batterijen die erin zitten 18650's en die zijn erg in prijs gedaald de laatste tijd.
 
Ga daar nou zelf niet mee aan het klooien, u bent gevaarlijk bezig als dit zelf wilt doen.
 
Schroefboormachine
Merk:
Bosch
Type:
PSR 14,4 LI

Ps ik ga die accu laten repareren door een bedrijf die accu's maakt.

Maar ik zou wel nog graag het type nummer weten van die goede liion batterij in de lader.
 
OK bedankt, kijk dan eens op de site die ik u gestuurd heb.

Verschillen prijsklasse Li-ion al voor € 44,99

Ik weet natuurlijk niet of laten repareren goedkoper is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan