Bewerken van trespa

Klaas0639

  • #1
Ik wil M6 inbusboutkoppen verzinken in trespa. Nu heb ik gehoord dat trespa een aanslag doet op je boren en frezen.
Ik ben van plan om de gaten te boren met 14 mm forstner boor van zeg 8 mm diep ( om de kop te verzinken). Het boutgat zelf maak ik 7 mm. Voor de 14 mm heb ik een forstner houtboor. Voor het gat van 7 mm denk ik een metaalboor te nemen. Zijn dat goede keuzes? Of zijn er slimmere keuzes?

Met vriendelike groet,
Klaas0639
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Wgb

    Vaste Beantwoorder
    • #2
    Het is toch zo dat je Trespa met een bolkopschroef moet bevestigen zodat de plaat kan uitzetten en krimpen onder de kop van de schroef.
     

    Klaas0639

    • #3
    Ik gebruik een inbusbout in een verdiept gat waarvan de diameter groter is dan de kop. Dus dat is geen probleem.

    (Ik gebruik de trespa niet zoals gewoonlijk. Ik gebruik het als schijf voor een zelfbouwschijfschuurmachine:-)

    Mvg
    klaas0639
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu