Badgeiser Vaillant doet het niet

Josefien

  • #1
Hallo beste eerste hulp bij geiserproblemen,

Ik heb een Vaillant MAG premium 19/2 NL en die heeft het begeven. Eerst ging hij slecht aan nadat hij in gebruik was geweest en nu helemaal niet meer. Ik heb geprobeerd of het aan de batterijen lag maar nieuwe batterijen geeft geen resultaat. Hij gaat niet tikken als ik de warmwaterkraan aandoe. Bij het verwisselen van de batterijen begon hij gek genoeg wel te tikken en zag je vonken. Maar ik hoor verder niets, geen gas of wat dan ook aanslaan.
Wat kan het probleem zijn? Zou bijv. het vervangen van 1 onderdeel een oplossing zijn en welk onderdeel dan?
Bedankt alvast voor jullie inbreng.
groetjes,Josefien
 

Calenta

Specialist Verwarming
  • #2
U kunt het beste een installateur bellen om even ter plaatste de storing beoordelen. Wel zo veilig met een geisertje.

Calenta :cool:
 

Josefien

  • #3
Ja, dat dacht ik ook, maar ruim 90 euro armer en die man heeft er alleen maar aan gerammeld en gezegd dat ik beter een nieuwe kon aanschaffen of eentje op marktplaats kon zoeken. dat heb ik overigens inmiddels gedaan en door een monteur laten plaatsen. helaas doet deze het nu na 3 dagen ook niet meer goed. PLof..plof maar aanslaan ho maar.
Ik heb er inmiddels wel de balen van om koud te douchen en haren te wassen.
 

Bundy

Specialist Verwarming
  • #4
Dus ga je nu die monteur terug laten komen, op afstand wordt het wel erg moeilijk om dit te beoordelen.
 

Josefien

  • #5
Tja, ik heb nu 2 monteurs in huis gehad; de ene rammelde alleen en de 2de heeft de geiser weliswaar netjes vervangen maar heeft niet de kennis of vaardigheden om een geiser te controleren, na te kijken en het defect op te sporen. Dat laatste wil ik graag. Hoe vind ik een goede monteur die dit kan?
Josefien
 

Ronny

Specialist Verwarming
  • #6
Beide monteurs voldoen niet, ook al mag ik dat hier niet melden.
Waarschijnlijk is het membraan defect, wat op zich simpel te repareren was.
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #7
Jij zegt het, ik dacht het :mrgreen:
 

Ronny

Specialist Verwarming
  • #8
Maar het is erg triest dat klanten nog steeds zo behandeld worden.
Zijn dit monteurs via een erkend bedrijf geweest?
 

Tumkie

  • #9
Buurman links en buurman rechts waarschijnlijk ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu