Hallo
Het volgende is afgelopen zaterdag onstaan.
Nadat er warm water was getapt werd de aanvoer van de CV leiding en de eerste radatoren wat warm(handwarm). Ketel gaf wel voldoende heet water. Eerst een keer gereset. Porbleem blijf zich voor doen en wat opviel was dat de pomp van de CV bleef lopen. App uitgeschakeld en de driewegklep los gemaakt. De Cartridge(of hoe dat ding ook mag heten) kon ik met een grote schroeven draaier gewoon induwen. Ging redelijk soepel. Na aanleiding van berichten op dit forum ook de boiler sensor eruit gehaald. Deze was droog. Doorgemeten in koud 6Kohm en in warm +/- 12,5 Kohm. Alles weer terug gemonteerd. Alles lijkt weer te werken. Alleen de pomp blijft lopen. Op dat moment valt mij op dat de driewegklep naar links(CV stand?) staat. Bij een reset gaat
deze even naar rechts en gaat dan weer naar links in een rust stand.
Het witte kunststof palletje is niet met de hand te bewegen. Als tijdelijke oplossing kan ik op het moment dat ik ww heb gepakt de connector onder aan de driewegklep eruit halen, zodat deze niet naar de Cv stand terug gaat, maar dan blijft het display een 7 aangeven.
Ik twijfel of de driewegklep wel kapot is. Wat is de juiste ruststand van de klep ? iemand suggesties ?
Het volgende is afgelopen zaterdag onstaan.
Nadat er warm water was getapt werd de aanvoer van de CV leiding en de eerste radatoren wat warm(handwarm). Ketel gaf wel voldoende heet water. Eerst een keer gereset. Porbleem blijf zich voor doen en wat opviel was dat de pomp van de CV bleef lopen. App uitgeschakeld en de driewegklep los gemaakt. De Cartridge(of hoe dat ding ook mag heten) kon ik met een grote schroeven draaier gewoon induwen. Ging redelijk soepel. Na aanleiding van berichten op dit forum ook de boiler sensor eruit gehaald. Deze was droog. Doorgemeten in koud 6Kohm en in warm +/- 12,5 Kohm. Alles weer terug gemonteerd. Alles lijkt weer te werken. Alleen de pomp blijft lopen. Op dat moment valt mij op dat de driewegklep naar links(CV stand?) staat. Bij een reset gaat
deze even naar rechts en gaat dan weer naar links in een rust stand.
Het witte kunststof palletje is niet met de hand te bewegen. Als tijdelijke oplossing kan ik op het moment dat ik ww heb gepakt de connector onder aan de driewegklep eruit halen, zodat deze niet naar de Cv stand terug gaat, maar dan blijft het display een 7 aangeven.
Ik twijfel of de driewegklep wel kapot is. Wat is de juiste ruststand van de klep ? iemand suggesties ?