Afsluiters voor GROHE Rapido SmartBox... waarom?

Ik wil een Grohe Douche gaan aansluiten.
Met een inbouwthermostaat.
Daar hoort ook een GROHE Rapido SmartBox bij.
https://www.grohe.nl/nl_nl/rapido-smartbox-universele-inbouwbox-1-2-35604000.html
rapido.jpeg


Sommige badkamerwinkels zeggen dat ik daar ook Afsluiters voor service doeleinden voor nodig heb.
https://www.grohe.nl/nl_nl/afsluiters-voor-service-doeleinden-1405300M.html#

afsluiter.jpeg


Maar wanneer en waarvoor (en vooral ook waarom) heb ik deze laatste dingen nodig?
 
Bij zoiets probeer altijd een video te vinden waar zo een product toegepast wordt, dan schept vaak heel veel duidelijkheid. Je ziet daar ook de onderdelen voorbij komen die de winkels noemden.
Op de supportpagina bij Grohe vind je ook nog technische info, de beschrijving van deze is daar wel heel compact.

Bekijk goed of alles betrekking heeft op wat je exact wilt. Wellicht is er nog een video, heb ik niet gecheckt. Dan kun je vervolgens nog aanvullende vragen hier stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die video had ik gezien. Die legt uit hoe de Rapido Smartbox geinstalleerd moet worden. Maar nergens zie ik de afsluiters voor service doeleinden voorbij komen.
 
Het zijn ook maar een paar zaken die het aanbevelen. Honbach bijvoorbeeld verkoopt ze niet eens. Op de site van Grohe wordt het niet uitgelegd. En de mevrouw aan de telefoon wist het ook niet. "Uw loodgieter zal het wel weten". Dus die expert zocht ik hier. :)
 
Het is gewoon wat jij wil.

Ikzelf vind het geweldig als er serviceafsluiters zijn, scheelt een boel heen en weer lopen tijdens mijn werk.Maar in mijn eigen woning gebruik ik ze niet.
 
Een afsluiter is makkelijk om onderhoud uit te kunnen voeren aan een kraan.
In een hotel is dat handig en in een woning is dat ook handig maar vooral een luxe toevoeging.
Ik ben het wel met Grohe eens dat je dit niet bij zo'n bedrijf moet opvragen, als je dat niet weet
dan bel je een installateur of je stelt een vraag op een forum zoals deze.
 
Dank voor de uitleggen.

Off topic
Wie iets fabriceert, moet ook weten waarvoor het dient. Misschien niet die mevrouw, maar dan moet ze me doorverbinden met iemand die het wel weet. Of Grohe moet een betere uitleg op hun site zetten. Zijn maar een paar zinnetjes blikbaar (als ik de info hier gegeven goed begrijp).
Die hele site staat vol met de grootst mogelijk flauwekul over in welk paradijs je komt te wonen als je hun spullen gebruikt. Welness blabla, modern blabla, serene sfeer blabla.
Maar fatsoenlijke uitleg over de producten en een zoekfunctie en keuzehulp anno 2023 ontbreekt.
 
Daar ben ik het niet mee eens.
Het bedrijf of een deel van het bedrijf weet absoluut waar deze onderdelen voor zijn,
maar het kan niet de bedoeling zijn om elke particulier een opleiding te geven of uit te
leggen waar bepaalde onderdelen voor zijn. Voor die informatie ga je naar de leverancier
waar je de materialen gekocht hebt. Snap je het dan nog niet dan kom je b.v. hier.

Een fabrikant levert aan groothandels, groothandels aan installateurs en b.v. webshops.
Bij die laatste partij kan een particulier terecht.
Als er toevallig fabrikanten zijn die toevallig wel helpen dan leren ze dat in de toekomst vanzelf af.
 
Dat zou zo zijn, ware het niet dat Grohe speciaal een button heeft voor Consumenten. Je kunt als consument ook rechtstreeks kopen bij Grohe. (niet doen, want stervensduur)
Ik snap best dat niet elke fabrikant uitleg aan de consument geeft. Maar het ligt eraan hoe je je profileert. Fabrikanten als Miele, Bosch, e.d doen dat overigens wel. Dus zo gek is het niet.
 
Wij hebben je nu uit gelegd waar voor ze zijn.
Bij grohe kan je terecht voor onderdelen kranen kan je niet zeggen van andere goedkope kranen vaak is het einde verhaal omdat niks te krijgen is.
Wij zien ze hier heel vaak langs komen op het forum goedkope inbouw kraan en geen onderdelen dan word weer breken dan maar wat duurder.
 
Ik ben zeer tevreden over Grohe producten. Onderdelen inderdaad nog jaren later verkrijgbaar. Maar je kunt ze beter bij de vakhandel kopen en niet rechtstreeks vanwege hoge adviesprijzen.
Producten zijn goed, site is minder goed.
Maar dank voor de antwoorden.
 
  • Like
Waarderingen: Henk253

Gerelateerde klussen

Reacties
2
Weergaven
595
Reacties
4
Weergaven
6K
Reacties
9
Weergaven
1K

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu