The headhunter,
Daarin heeft u helemaal gelijk en daar kan ik mij helemaal in vinden, maar daar ligt het probleem ook helemaal niet.
Mijn probleem:
Het installatiebedrijf biedt een ketelcheck aan die ik graag wil laten doen. Volgens dit bedrijf bestaat de ketelcheck uit het volgende.
Ketelcheck
Een behaaglijk huis en warm water uit de kraan. Dat is niet altijd vanzelfsprekend. Vraag daarom nu voor slechts € 40 de Ketelcheck aan! Wij kijken uw ketel na, en u ontvangt een overzicht waarop u precies kunt zien wat de status van uw ketel is. Na deze check weet u precies of uw cv-ketel nog juist functioneert.
Wat houdt de Ketelcheck in?
• We controleren op:
- het functioneren en de veiligheid van uw cv-installatie
- de verbranding en de luchttoevoer/ventilatie
- eventuele waterlekkage
• We ontluchten en vullen uw toestel bij.
• We brengen een advies uit over de staat van uw ketel.
• We adviseren u over eventuele reparaties, ketelvervanging en onderhoud.
Vertoont uw ketel ernstige gebreken? Wij verhelpen die graag voor u tegen materiaalkosten en arbeidsloon. Zo staat u niet voor onaangename verrassingen.
Vervolgens komt dan de installateur, die ziet die emmer staan en zegt gelijk dat mag niet. Ik leg hem uit dat van de zomer (over 3 maanden) het riool aangelegd wordt. Vervolgens zegt hij weer, dat zeggen ze allemaal. De installateur weet dat ik deze ketel bij hun gekocht hebt, maar dat ik hem zelf heb aangesloten wat hem niet beviel. Vervolgens zegt hij dat ie wel weer terug komt als deze is aangesloten op het riool. Dat was het. Dit alles binnen 2 minuten en hij was weer weg, zonder die ketel te hebben aangeraakt. Dat is dus mijn probleem. Ik heb dan ook een klacht ingediend bij dit installatiebedrijf om de reden die ik hierboven heb beschreven.