AEG Lavamat 74738 trommel wasmachine draait niet meer

Kschilla

  • #1
Hallo,

Ik heb een probleem met onze wasmachine, de trommel wil niet meer draaien, hij pakt wel gewoon water.

Het gaat om een AEG Lavamat 74738 Update, met PNC: 914 002 041 00

Als ik de toetsen voorwas en inweek indruk, en hem dan op 95 graden zet en de toetsen ingedrukt houd, zie ik eerst even de code 0C voorbijkomen, en dan 13 en branden de leds: 400, centrifugeren, einde en overdosis.

Wanneer ik dan de knoppen loslaat, gaan alle leds een voor een branden, en als ik hem dan terugdraai naar uit zie ik even 0F in het display.

Enig idee wat dit kan zijn?

groeten,

Karl
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Henny

    • #2
    Controleer eerst de lengte van de koolborstels eens.

    Indien deze korter zijn dan 10 mm, vervang deze dan.
     

    Kschilla

    • #3
    Hallo,

    vandaag is een reparateur van AEG langsgeweest om onze wasmachine te repareren, ik was nogal teleurgesteld toen deze man klaar was.

    Niet omdat hij zijn werk niet goed gedaan had, maar eerder de manier waarop.

    Ik had verwacht dat hij zijn computer aan zou sluiten op de inwendige besturingelectronica van de wasmachine om daarmee de foutcodes te achterhalen, maar nee, na het aanhoren van het verhaal besloot de man dat het wel eens de koolborstels zouden kunnen zijn, en ja hoor deze waren tot op het bot versleten.

    Na vervanging staat de machine weer als vanouds te draaien, als ik dit echter had geweten, dan had ik de koolborstels zelf vervangen :cool:

    Tja, eigenwijs hé :roll:, maar toch wel blij dat de machine het weer doet.

    Topic mag op slot
     

    Henny

    • #4
    Daarvoor is dit forum ook bedoeld, om met aanwijzingen van specialisten, de gebruiker te helpen om de reparatie zelf uit te voeren.

    Dit natuurlijk afhankelijk van de ervaring van de klusser en de aard van de reparatie.
     

    Kees

    Vaste Beantwoorder
    • #5
    Op 21 april (binnen een dag na je vraag...) is hier al aangegeven dat het wel eens de koolborstels zouden kunnen zijn.

    Je had dus op dat moment naar die koolborstels kunnen kijken en ze eventueel vervangen. Dan had je de monteur af kunnen bellen.

    Nu de monteur niet de hele wasmachine getest heeft, maar direct op het doel afgegaan is, ben je ontevreden over zijn werk. Heel eerlijk gezegd begrijp ik deze teleurstelling in het werk van de betreffende monteur niet, hij heeft toch gedaan wat er moest gebeuren? :?
     

    Co de Witgoedman

    • #6
    De meeste monteurs zullen niet een pc aansluiten op een machine,maar een testprogramma uitvoeren, deze geeft ons bijna altijd de foutcode aan.

    En de meest ervaren monteurs weten bijna al als ze bij u binnenstappen wat de mogelijke oorzaak kan zijn, ze hebben de storing in de auto al ge-analiseert.

    Dus u heeft een zeer goede en ervaren monteur in huis gehad.
     
    Status
    Niet open voor verdere reacties.

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu