90 graden knie verdeler

Goedemorgen!

Ik ben bezig met het aanleggen van verwarming op mijn zolder. Ik wil een aantal meerlagenbuizen (16mm uponor) aansluiten op mijn verdeler. Vanwege ruimte gaat het niet lukken om ze van onder in de verdeler te krijgen. Nu vraag ik me af of er 90 graden knietjes bestaan die ik op de verdeler kan monteren en daarna op de meerlagenbuis kan knellen. Ik heb zoiets nog niet gevonden.

Alvast bedankt!

Bedenk dat je ook onderhoud moet kunnen uitvoeren. Is er geen andere plek waar je de verdeler kunt plaatsen?

Even gekeken, maar zo te zien bestaat wat jij zoekt niet. Alleen de rechte uitvoering. En dat is ergens ook wel logisch, want zo vaak komt jouw situatie niet voor.

WhatsApp Image 2024-03-17 at 12.22.24.jpeg
WhatsApp Image 2024-03-17 at 12.22.23.jpeg

Bij deze de situatie. De verwarmingsleidingen komen van rechts naar de verdeler toe.

Kan de verdeler niet wat hoger of met wat afstand van de muur opgehangen worden? Als je in alle punten knietjes maakt, komen de leidingen toch ook met een bocht naar voren.

Dan is het net zo netjes om de verdeler iets naar voren te halen en de leidingen van onder aan te sluiten.

Misschien kun je dan gelijk een houten plaatje voor de andere waterleidingen zetten. Dan kun je de leidingen beugelen en is er gelijk een beetje isolatie. Ik denk dat die andere leidingen voor tapwater zijn? Dan moet er misschien ook nog rekening worden gehouden met legionellapreventie als de cv buizen daar zo dichtbij komen?

Nee, het is echt dezelfde Henk253!

Ik denk dat dat de oplossing wordt HenkL14! Verdeler naar voren brengen en dan houten plaatje om op te kunnen beugelen. Wat raad je aan mbt legionella preventie, tapwaterleidingen isoleren?

Als ik ga zoeken kijk ik naar afbeelding en de ene met sticker is 3/4 en die jij laat zien #14
heeft dat niet vandaar ik raar kijk.
Naamloos.jpg

Succes met je klus.

Gerelateerde klussen

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu