80 mm afvoer WC echt een probleem??

Status
Niet open voor verdere reacties.
IK wil op mijn 1e verdieping een 2e WC plaatsen die NIET als hoofd-WC gebruikt zal worden en in 1e instantie ook niet voor de grote beurt. Echter zou het wel een enkele keer voor kunnen komen dat het daarvoor gebruikt zal worden.

Ik heb slechts een 80mm afvoer die tot de 1e verdieping reikt. Een 110 zal niet gaan, dan moet ik mijn halve huis afbreken.
Volgens mij is de doorsnee van de Sifon zelf ook niet 110 mm, maar ook meer richting de 80mm, of heb ik dat fout?
Wat is het risico dan van een 80mm? Wij zijn ook niet bepaald grote mensen, dus de kwantiteit zal niet zo hoog zijn. Een beetje risico vind ik niet erg: bij een grote beurt bv. extra spoelen is geen probleem.

Is de 110 niet aanbevolen, zodat het in ALLE gevallen niet verkeerd kan gaan, maar zou een 80 niet genoeg zijn, mits er jusit mee omgegaan wordt?

DanielRie schreef:
Wij zijn ook niet bepaald grote mensen, dus de kwantiteit zal niet zo hoog zijn.
Zou dat iets uitmaken?

In Frankrijk en Spanje is de minimale aanbevolen diameter voor een wc 90mm maar dat gaat uit van een sceptictank waar geen papier e.d. in wordt gegooid (vandaar altijd die prullebakskes naast de pot)

80 is toch echt wel te klein hoor, het gaat niet alleen om de kwantiteit van jullie mini boodschapjes maar ook over papier en zaken die andere mensen die niet geheel op de hoogte zijn van jullie regels door dat toilet gooien.

Je kunt een vermaler overwegen, iets duurder in aanschaf maar niet duurder dan het aanleggen van een volledige leiding van 110mm

Dat zou ik in elk geval niet doen! afvoer van groot naar klein laten verlopen is vragen om verstoppingen en stromings problemen

:shock:
Ook lekker!
Iemand plaatst een bericht en haalt het vervolgens snel weer weg :?

Gelieve bovenstaand bericht dan maar als niet geschreven te beschouwen

Als je er gewoon een maler tussen zet dan werkt het toilet als ieder ander toilet. Het enige is dat je ook een elektra voorziening moet hebben.

Dingen werken gewoon goed bij normaal gebruik.

Succes.

Ik heb zelf een vermaler deze pompt het door een 50mm buis, persoonlijk vind ik deze wel behoorlijk herrie maken en de verwerkingscapaciteit valt mij tegen, maar goed ik vrees dat er weinig op zit voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan