4 polige ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Wij hebben een sauna geplaats in huis en nu ga ik mijn installatie in 3-en splitsen, zodat ik straks een 3 fase aansluiting kan aanvragen. To zover geen probleem.
Waar ik na het lezen van diverse artikelen op dit forum niet uit kan komen is het volgende:
MOET de sauna achter een 4-p ALS geplaatst worden of is een 4 polige instal. automaat voldoende?
De sauna is 6 KW

Al naar gelang de grootte van de rest van je installatie zou je ook nog kunnen overwegen om 2 4-polige aardlekken te nemen (max 8 groepen dan dus).

Gr. Richard.

Gerrit schreef:
Dat is niet nodig.

TS gaat zn complete groepenkast verbouwen (neem ik aan aangezien er naar 3-fase wordt gegaan). Bij max 8 groepen is het dan (prijstechnisch) wellicht interessanter om 2x een 4-polige ALS in te zetten.

Mijn verhaal gaat natuurlijk niet op als er al 2 2-polige aardlekschakelaars zijn die hij van plan is om her te gebruiken.

Gr. Richard.

TS Moet zelfs naar 2x 4p ALS gaan.
Volgens mij is dat ook een norm.

Een aanpassing aan de groepenkast verplicht meteen ook tot het up to date brengen van het systeem.

Waarom Fantomaz? Alleen de groep voor de sauna heeft een 4-polige ALS nodig, de gewone eindgroepen mogen met een 2-polige ALS beveiligd worden.

Meende ik me te herinneren uit een grote verbouwing die ik eens heb uitgezocht.

Iets met goede verdeling van fasen en daarbij ook een gelijke verdeling van groepen.
Bij gelijke verdeling ook gelijke componenten.
Zoiets was het meende ik...

Pin me er niet op vast. :lol:
CAI monteur he...

Heren techneuten,

Ik heb alles gevolgd en heb de (dacht ik) voor mij noodzakelijke antwoorden
Allemaal hartelijk bedankt.
P.S. wat zijn die dingen duur zeg!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan