330 jaar oude vloer

Vautlooz

  • #1
Wij hebben een huis uit 1680 gekocht waar de oude tussenvloer nog in ligt. Boven willen we deze vloer in het zicht houden omdat we beide erg van doorleefd houd houden, er is echter 1 probleempje, hij is erg lelijk gelakt (Geen idee wanneer).

Nu willen we de vloer dus kaal maken zonder met een parketschuurmachine de vloer weer " als nieuw " vlak te maken. Ik heb het geprobeerd met een bandschuurmachine maar deze loopt te snel vol. Daarna ben ik maar begonnen met verfkrabbers en afbijt.

Ik heb ondertussen 5 m2 gedaan in twee avonden maar het is een hels karwij :cry: Mijn vraag is dus of er mensen zijn die tips hebben om de vloer iets gemakkelijker kaal te krijgen?

100% kaal hoeft nog geen eens, er komt redelijk donkere lak op en zoals ik al zei is het juist de bedoeling het oud te laten zijn.

Alle tips zijn welkom
 

Vautlooz

  • #2
Om verwarring te voorkomen...ik zei in het eerste bericht dat de vloer nu gelakt is maar bedoelde eigenlijk donkergroen geverfd.
 

Techno tim

  • #3
Met een borstelmachine van ftool bv deze zal ook wel te huur zijn bij de grote verhuurbedrijven. Google maar op borstelmachine.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Wij gebruiken hiervoor een roterende schuurmachine u moet hier wel een stofzuiger op aansluiten. Met schijf 40 0f 60 erop vliegt die lak eraf. U kunt hiermee ook fijn schuren en polijsten.

Kijk even in uw Pb ivm merknaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu