3 steek diep spitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg De Haan, kunt u mij vertellen wat nu precies 3 steek diep spitten is? Ben het al eerder tegengekomen. Dat is toch niet 3 volle spades ofwel zo n 75 cm diep?

Ik zit namelijk met 80m2 achtertuin bedekt met 5cm mijnsplit. De vorige eigenaar had geen groene vingers maar rode :lol:

Ik zat eerder te denken om het split op af te graven en het restant (mengsel aarde met wat achtergebleven split) te mengen met verse tuinaarde. 1 steek á 25 cm diep klinkt stukken beter voor mijn rug. auw...

Afgesplitst van Gazon egalizeren topic.

Ik ben met mijn antwoord er van uit gegaan dat het een grasveld was.
3 steek diep spitten is inderdaad 3 lengtes van een spa, diep.
Dus 50 tot 75 cm diep, dus geen sportschool nodig.

Mijnsplit verwijderen.
1 steek diep spitten.
Grond opbrengen tot je iets boven niveau ben.
Verder, zie eerder vermelde.

Ha, ik had niet gelezen dat Niels een andere TS was dat de voorgaande topic. Daarin moest TS 3 spades diep omspitten, mijn fout. Maar het is wel leuk om daar in rond te crossen in je achtertuin. :P

Het split heeft jaren liggen inklinken en vormt een keiharde laag. Zo gek is dat idee nog niet. Ik zie me al rond crossen in zo'n bobcat! :cool: Ware het niet dat ik niet door de poort kom, tenzij ik de schuurtjes van de buren even 'meepak' :mrgreen:

Probleem opgelost. Ik heb een alternatief gevonden voor een graafmachientje. Past net door de poort en loopt op friet met bier. Ik heb er drie gereserveerd voor volgend weekend :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan