3 motorig rolluik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mijn 2 maand oude rolluik gaat geregeld alleen met vriezend weer niet lekker omhoog of na beneden, de lammellen zitten dan soms ook niet lekker in elkaar geschoven
Ik heb 3 electrishe rol gordijnen in 1 bak.

Is hier wat aan te doen

Heb je nog wat meer gegevens en/of foto.

Zoals: is het pantser (de lamellen) gearreteerd (kunststof plaatsje aan het eind van een lamel zodat het niet onderling kunnen verschuiven)

Wat voor een motor zit erin. ander foto van motorkop

is het probleem alleen met 1 motor/rolluik of hebben ze er alledrie last van?
Is het probleem van de laatste week/weken?

Anders wat eventueel een mogelijkheid is dat de lamellen door vocht/water aanelkaar vastgevroren zijn en daardoor slecht omhoog gaan. maar denk niet dat dat het zal zijn want je hebt ook het probleem naar beneden.

Kijk eens na of de kast wel waterpas hangt. zo niet heb je kans dat de lamellen omschuiven als deze niet gearreteerd zijn...

maar met wat foto's kunnen we wellicht meer zien.

groet
Patrick

Indien de rolluiken 2 maanden oud zijn, dan zou ik je leverancier eens bellen (garantie)

Naast het niet gearreteerd zijn van de rolluiken etc zou het ook aan het volgende kunnen liggen.
Indien er 3 rolluiken bediend worden op 1 motor, dan zou het kunnen zijn dat er 1 as gebruikt is i.p.v. 3 assen met tussenlagers, zodat de as uit een geheel krom kan opdraaien.

Maar de hoofd oorzaak, gezien het enkel voorkomt indien dat het vriest, zal het plakken van de lamellen zijn
Inspuiten met siliconenspray durft wel eens helpen

Er zitten 3 mototren in ik kan ze ook afzonderlijk op en neer doen.

Het is idd alleen met koud weer.en het heeft te maken met het vast vriezen van de lammellen onderling ik heb het ook vaak maar aan 1 kant.
Want er zitten ook 3 rolgordijnen in.
Ik heb van de bende/bekendste merken de rolgordijnen en motoren

Het zijn toch rolluiken ipv rolgordijnen begrijp ik?

Fabrikaat doet er niet toe i.v.m. uw probleem.

De reden dat de lamellen vastvriezen kan divers zijn;

a) regen dat vast vriest op de alu lamel (dubbelwandig toch ?)
b) ook condens aan de binnenzijde kan de oorzaak zijn, die ontstaat door vetilatiestroken of op een kier staande ramen (doorgaans bij slaapkamers)
c) vocht aan de binnenzijde van de lamellen doordat de kast niet afgekit is tegen de muur of een andere dichting (band) die er niet zit

Ik denk dat jhet in u geval idd het probleem zal zijn van condens. Zeker als het van de laatste weken is.

Wat u kunt proberen is de vetilatiekasten, ramen etc gesloten te houden als het vriest. dan kan de condens niet op het pantser komen.

Regenwater lijkt me niet het probleem omdat u aangeeft dat uw probleem zich ook voordoet wanneer het rolluik naar beneden moet gaan. en regenwater valt eenmaal niet omhoog!!

In iedergeval succes en we hopen u geholpen te hebben,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan