Hallo,
Ik heb een vraag over het tijdelijk eenfasig aansluiten van een driefasige verdeler.
(over enkele maanden komen er drie fasen)
In de oude verdeler zat er een kookgroep (2*fase 2*nul)
In mijn nieuwe verdeler zit een 4 polige krachtautomaat.
Ik heb mijn 2 oude fasedraden van de kookgroep nu op 2 fasepolen van de krachtautomaat geschroefd. (derde fase niet gebruikt)
De 2 nuldraden heb ik gecombineerd (samengevoegd) op de nulaansluiting van de krachtautomaat.
Ik weet echter niet of de stroom die door de nul van de automaat gaat gemeten wordt? dit betekent dat als er door door beide fasen 16A heen gaat, er via de nul 32A retour loopt.
De automaat zou er dan uit moeten klappen, maar dat doet hij niet??
(zit me niet lekker)
Verder werkt uiteraard de testknop van de 4polige aardlek voor de krachtautomaat niet.
Voorheen kon je hem zo aansluiten dat het testcircuit wel werkte.
Nu zie ik dat het testcircuit tussen 2 fasen zit en dus op 400V werkt, dat heb ik hier nu niet.
Verder werkt de aardlek wel.
Hoe problematisch is het als alleen het testcircuit niet werkt?
Ik wil geen kookgroep gaan kopen voor korte tijd.
Ik heb een vraag over het tijdelijk eenfasig aansluiten van een driefasige verdeler.
(over enkele maanden komen er drie fasen)
In de oude verdeler zat er een kookgroep (2*fase 2*nul)
In mijn nieuwe verdeler zit een 4 polige krachtautomaat.
Ik heb mijn 2 oude fasedraden van de kookgroep nu op 2 fasepolen van de krachtautomaat geschroefd. (derde fase niet gebruikt)
De 2 nuldraden heb ik gecombineerd (samengevoegd) op de nulaansluiting van de krachtautomaat.
Ik weet echter niet of de stroom die door de nul van de automaat gaat gemeten wordt? dit betekent dat als er door door beide fasen 16A heen gaat, er via de nul 32A retour loopt.
De automaat zou er dan uit moeten klappen, maar dat doet hij niet??
(zit me niet lekker)
Verder werkt uiteraard de testknop van de 4polige aardlek voor de krachtautomaat niet.
Voorheen kon je hem zo aansluiten dat het testcircuit wel werkte.
Nu zie ik dat het testcircuit tussen 2 fasen zit en dus op 400V werkt, dat heb ik hier nu niet.
Verder werkt de aardlek wel.
Hoe problematisch is het als alleen het testcircuit niet werkt?
Ik wil geen kookgroep gaan kopen voor korte tijd.