3 fase kast op 1 fase lijn?

Hallo experts :cool:

In de toekomst wil ooit 3 fase aansluiting hebben.
Nu dacht ik koop ik een 3 fase kast, omdat ik nu makkelijker erbij kan.

Ik heb momenteel 1 fase, kan ik dan 3 fase kast aansluiten op 1 fase ?

Zoja hoe ik moet ik dit doen?
Hoofschakelaar 3x doorbruggen en laatste vrijhouden voor fase draad?

Aardlekschakelaars vier polig ook overbuggen; 2x overbruggen en laatste twee fase en nul vrijlaten voor 1 fase aansluiting?

Dankje wel!

Nu zie ik ook dat sommigen 3 fase kasten 2 polig ALS hebben? Moet je 1X 2 ALS gebruiken per fase draad?

Is het dan zo dat je dan 3X 2 polig nodig hebt en maximaal 4 groepen kan aansluiten achter deze 3X 2 polig ALS?

Dankje wel :D

Praktisch:
Nadeel van een 4 polige aardlek vond ik dat zo'n beetje het hele huis zonder stroom zat als dat ding zijn werk deed. Heb er nu 3 stuk 2 polig inzitten en een krachtaardlekautomaat.
De regels weet ik niet precies, op het forum is dit al vaker behandeld. Voor zover ik het snap mag het wel volgens de norm met een 4 polige aardlek maar het is niet aan te bevelen. Even zoeken gebruiken.

Dankje wel :prima:

Hoeveel groepen heb je dan achter je 3X 2 polig hangen?

Ik heb busboard systeem ik ben bang dat ik dan geen 230V kan gebruiken met 3 fase kast/busboard.

Of ik moet zeker normalee din rail automaat kopen.

4 groepen per aardlek, dan kunnen er max 12 achter, voor mij is dat ruim voldoende.

Thanks! Ik dacht namelijk 3 fase, drie 2 polig. Dus achter deze 3x als max. 4 groepen. Het is dus achter elke fase draad 2 polig als, max. Vier groepen.?

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan