Ik ben me aan het verdiepen in mijn meterkast. Wij willen graag zonnepanelen en we hebben een offerte geaccepteerd voor 12 panelen. Nu raden ze me aan 3 fase stroom aan te vragen. Dit heb ik inmiddels aangevraagd en komen ze 21 maart aansluiten. Ik moet dan wel zelf een 3 fase hoofdschakelaar in mijn groepenkast laten plaatsen. Nu wil ik dat graag zelf gaan doen. Niet om de kosten te drukken, maar ik heb me altijd al afgevraagd hoe een groepenkast werkt en nu is de gelezen kans om er eens dieper in te duiken. Mijn research tot nu toe heeft geleid tot de volgende tekening. Doe ik het zo goed. Of kan ik toch bepaalde dingen beter anders aanpakken?
Verder is me opgevallen in de huidige situatie dat de wasmachine en de droger beide rechtsreeks op de fasedraad en nuldraad zit aangesloten. Geen aardlekschakelaar dus. En dit geldt ook voor de inductie kookplaat. Die zit met een rechtstreeks op de fase en nuldraad. Of is de MKS 599 een aardlekschakelaar?
Ik heb een foto's bijgevoegd van de huidige situatie.
En een schema van hoe ik denk dat ik het moet gaan maken.
Hulp en tips zijn van harte welkom.
Verder is me opgevallen in de huidige situatie dat de wasmachine en de droger beide rechtsreeks op de fasedraad en nuldraad zit aangesloten. Geen aardlekschakelaar dus. En dit geldt ook voor de inductie kookplaat. Die zit met een rechtstreeks op de fase en nuldraad. Of is de MKS 599 een aardlekschakelaar?
Ik heb een foto's bijgevoegd van de huidige situatie.
En een schema van hoe ik denk dat ik het moet gaan maken.
Hulp en tips zijn van harte welkom.