26 mm buis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

ik heb een buis van 26 mm voor de perskoppelingen ,met de ontbramer haal ik 2/3 mm van de buitenkant af als ik een perskoppeling er opschuif kom ik tot ontbramde stuk dan zitie 2a3 mm op de buis ,of zijn er ontbramers die 3 a 4 cm aan de buitenkant afhallen , of een ander oplossing voor

alvast bedankt

Dirk Lensink

Hallo

HEIZ.U.SANI
het staat duitse teks op
ik heb via het internet gekocht op een tweedehands site .
dit was het advertendie

comap unicor unipipe henco 26 uponor

Unicor,unipipe en uponor is hetzelfde/fabrikant. Dit merk gebruikt geen 26mm maar 25mm. Comap en Henco daarentegen hebben wel 26mm. Is nl dezelfde buis met een ander merkje.

Je dient bij dit soort buis de juiste ontbramer te hebben. deze maakt de buis rond en zal een schuin kantje aan de binnenzijde frezen.

In de pershuls zit aan het eind een gaatje. Hier moet de buis zichtbaar zijn. Dan zit deze ver genoeg in de fitting.

Aanpersen doen met een passende persbek. Een Henco bek voor comap/henco. Een unicor bek voor unicor. Let wel op hoe je de persbek plaatst. Bij Henco valt deze preciens over de pershuls. Bij Comap dient deze over de plastic ring heen te vallen.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan