2-wegklep membraan sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een cv systeem met daarin 2 circuits. De circuits worden geopend door 2 2-wegkleppen.
Een van die kleppen sluit niet altijd af, zodat als het ene circuit warmte vraagt het ander circuit ook verwarmd wordt.
Het betreft een klep met een rubberen membraam.
Voorzover ik het kan bekijken is het membraam niet beschadigd oid.

Wat kan de oorzaak zijn dat het membraan niet altijd afsluit.

Groet Frans Walraven

Kees,

Ik kan geen merk en/of type nummer o.i.d. vinden.

Ik heb een emailtje naar klusidee gedaan met het verzoek een foto van de klep te plaatsen.
Mogelijk dat je daar voldoende info aan heb.

tweewegklep.jpg

Groeten Frans.

De klep die je hebt zitten is een elektrisch membraan afsluiter, mogelijk van het merk danfoss.

Ik lees dat je er twee hebt zitten, staat op de ander geen type nummer meerstal op het zwarte gedeelte van de afsluiter.

Als je er niet achter kunt komen wat het merk is en type dan zit er niks anders op om de klep compleet te vervangen.

Paul,

Danfoss komt me heel bekend voor, maar er zitten verders geen stikers oid op de klep. Kan alleen aan de onderkant een pijl zien die de doorstroomrichting aan geeft.

Verder lijkt mij een beetje voorbarig om ineens de hele klep maar te vervangen, zonder dat je weet dat wat een mogelijke oorzaak kan zijn.
Zal toch zo'n 150 a 200 Euro zijn.

Er zullen toch wel een aantal optie's zijn waar het probleem in kan zitten.
Zoals de spoel of het membraan zelf.

Frans

Het probleem zit bijna altijd in het membraan zelf , maar als je niet het type weet wordt het moeilijk om er een revisieset voor te bestellen.

Maar even op internet zoeken zie ik dat er kleppen te koop zijn ca 65 euro.

Anders eens vragen bij de installateur die de klep geplaatst heeft mischien weet die het type.
Catalogus bij danfoss opvragen, met een beetje geluk zit de afsluiter er nog tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan