2 maal per jaar bijvullen cv

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
Is het normaal dat een cv 2 tot 3 maal per jaar bijgevuld moet worden? Ik zou zeggen dat het een gesloten systeem is waar dus nooit water uit kan lekken.

Theoretisch zal hij niet horen te lekken maar in de praktijk is er vaak wel een minimaal verlies.
Zo klein dat de sporen van nattigheid niet 1,2,3 te vinden zijn.

2x per jaar is niet dramatisch, hooguit vervelend.
Ik had er bij de vorige ketel ook last van, 2x per jaar moest de slang er aan. Met de huidige ketel is dit niet meer nodig. Nooit een spoor kunnen vinden bij de ketel.

Maar als ik zo eens kijk wat er lke keer in gaat weer aan water denk ik toch aan een liter of 15 (het is een groot huis). Zou dit verlies dan optreden in de vorm van damp?

De buffer die je hebt is je expansievat als die 18 liter is lijkt mij bijvullen met 15 liter veel.
Reken maar eens 5 of 10 liter water uit over een half jaar. hoeveel water verlies je per uur.

Als er bij een koppeling een heel klein lekje is zie je dat meestal aan de roest die daar ontstaat.
Ik ga er vanuit dat de installatie van dunwandige verzinkte pijp is.
Als de afdichting van de radiator kranen wat minder wordt dan krijg je van dat groene spul op het messing.
*wgb*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan