Storing Miele gaskookplaat, raar probleem!

Aderijke

  • #1
Hoi,

Wij hebben een Miele KM325G gaskookplaat (4 pits en wokbrander). Deze is er opeens mee opgehouden. Op het moment dat we het gas opendraaien gebeurd er niks (geen ontsteking en geen gas), alleen de lampjes rond de knop, die normaal aangeven hoe ver het gas opengedraaid staat, knipperen.

Voordat dit gebeurde deed de ontsteking van de wokbrander al vreemd. Deze bleef vonken, ook al was de wokbrander al aan het branden. Dit vonken hield soms op en soms niet. Hield het vonken een aantal seconden aan terwijl de brander al aan stond, dan vielen alle pitten uit (beveiliging denk ik). Dit was blijkbaar een voorbode, want nu werkt het hele apparaat dus niet meer. Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen? Ik heb de spanning er voor 5 minuten af gehaald, maar dit mocht niet baten.

Groeten,
Arthur.
 

Vdbroek81

  • #2
Misschien al lang al gecheckt...maar onze kookplaat gaat default na een spanningsonderbreking op de kinderbeveiliging. Je moet de aan/uit knop ingedrukt houden om die uit te schakelen. Die beveiliging wordt aangegeven door knipperen.....
 

Aderijke

  • #3
Hmm dat heb ik nog niet gecheckt. Stond ook niet in de handleiding voor zover ik heb gezien. Waar zit die knop? Dan ga ik het vanavond gelijk proberen!
 

Vdbroek81

  • #4
Dat is bij mij de aan/uit knop (plaat heeft een elektronische vlambewaking/ontsteking) . Maar die moet er natuurlijk wel opzitten dan.
 

Aderijke

  • #5
Ik heb helaas geen aan/uit knop kunnen vinden. Dus die oplossing werkt voor mij niet. Toch bedankt voor je reactie!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Neem contact op met Miele, vaak kunnen ze aan de hand van een stappenplan aanwijzigingen geven om het probleem op te lossen.
 

Aderijke

  • #7
Ik heb al met de technische "helpdesk" van Miele gesproken. Deze man kon mijn type kookplaat niet eens vinden in zijn database! Als ik zelf op de site van Miele kijk zie ik hem wel staan. Hij wist verder ook niet wat ik eraan kon doen behalve een monteur langssturen waarbij de voorrijkosten al rond de 90 euro liggen. Ik vrees dat ik dat toch maar moet doen. Anders eet ik de rest van mijn leven magnetron maaltijden...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Magnetron maaltijden is ook niet alles.

Bel nog maar eens, met een beetje geluk krijgt u iemand aan de lijn die er wel verstand van heeft, het is te gek voor woorden dat een helpdesk de kookplaat niet kan vinden in de database.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu