Schuren, praktisch gezien

Anouk

  • #1
Als ik mijn houten vloer ga schuren, en lakken dan kan ik hier een tijdlang niet op.
Dat is praktisch gezien een probleem, kan er dan niet uit naar slaapkamer of in naar keuken.

Hoe doe je dit?


Vriendelijke groet
Anouk
 

EdP

  • #2
Aangezien het planken zijn, zou je ook een deel (bijv. de helft) kunnen lakken, dan de boel verplaatsen en het overige deel lakken. Door de naden tussen de planken zie je er uiteindelijk niks van.

Alleen is de vraag of de hond dat ook snapt. :wink:
 

H@ns

  • #3
Die van mij snappen dat heel goed!! Elke gelakte vloer heeft zo'n "the dog was here" pootafdruk.
Maar goed: de meeste vloerlakken drogen erg snel dus met een dag ben je weer binnen.
Andere optie: vrijdagavond lakken, weekendje weg en zondag alles weer inruimen, is de lak ook lekker doorgehard!!
 

Anouk

  • #4
Ik heb nog acryllak staan van de Hema, deze is na 6 uur overschilderbaar en na 10 uur beloopbaar staat er....

Als ik za ochtend bij Boels een roterende schuurmachine huur (parketschuurmachine krijg ik in mijn eentje niet de trap op...) hopelijk werkt dit met grof schuurpapier want er moet wel een laag af.

Dan kan ik za-ochtend schuren, de helft, middag lakken, avond tweede keer lakken, volgende dag tweede helft schuren (blijft de stof dan niet op de lak plakken....) lakken, ma ochtend apparaat terug en lakken en deze dag weg.

Hond: gaas ertussen

:roll:

Punt is dat mijn woonkamer het middelpunt is van mijn huis, moet er altijd doorheen, als ik binnen kom, naar boven wil of naar de keuken
Een klusjesman die het in een dag schuurt en lakt en de tweede dag lak ik zelf zou ook niet gek zijn

Denken jullie dat dit zo kan lukken?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Over wat voor schuurmachine heb je het?
Een kleinere Woodboy (50cm hoog) of zo eentje waar je achter staat?
Als er nogal wat af moet heb je aan zo'n Woodboy niet veel vrees ik.
Je bent er dan lang mee bezig en het wordt vast niet egaal.

Ook met zo eentje waar je achter staat ben je wel even bezig (afhankelijk van de grootte van de kamer natuurlijk). Ik ben bang dat je met je timing niet uitkomt. Wellicht de avond tevoren al ophalen?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
PS en ik zou het in 1 keer schuren niet in 2 keer, voor een egaler resultaat.
Succes
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Laat het doen, het is geen klusje voor iemand die het nooit gedaan heeft, u loopt grote kans dat er op sommige plaatsen te veel weggeschuurd wordt en de vloer niet egaal blijft.
Van een prof kunt u ook garantie verwachten en hij is verzekerd tegen fouten.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu