Schuindak isoleren - Pur aan de buitenzijde dampdicht?

Theeleut

  • #1
Wie weet of de gespoten Pur aan de buitenzijde dampdicht is
Ik wil mijn schuindak isoleren met Purplaten met aan beide zijden aluminium folie. Kan/mag ik dit doen?
Het dak 1973 ziet er als volgt uit van buiten naar binnen sneldekpannen dan op het dakbeschot (buiten) gespoten Pur 1 tot 2cm en dan spaanplaat dakbeschot 2cm.
Wie weet of de gespoten Pur aan de buitenzijde dampdicht is.De pur is er zo opgespoten geen plastic op alufolie gebruikt. De toplaag van de pur lijkt in de loop van de jaren verkleurd naar bruin/oranje.



Theo

 

Fiesiekus

  • #2
Kijk eens Zolderisolatie, doe ik het zo goed?. Het verbaasd mij dat de µ van onafgedekt PUR vergelijkbaar is met die van hout. Dus redelijk dampopen.

De platen die jij wilt gaan toepassen, zijn door de Al-laag hardstikke dampdicht! Dus zeer geschikt voor de binnenzijde van 't dakbeschot.
 

Fiesiekus

  • #3
Wel belangrijk dat kieren tussen de PUR-platen goed dicht gemaakt worden, bijv. met aftapen.
 

Chathanky

  • #4
Gespoten pur is ongeveer even dampdicht als pur platen met het verschil dat de platen een cachering hebben.
Aluminium cachering is dampdicht. Je dient wel de naden van de platen goed te verdichten anders hoopt het vocht zich op tussen de constructie.

Als er vocht tussen de isolatiedelen komt zal dit moeilijk kunnen ontsnappen door de gespoten isolatie aan de buitenzijde. (pur laat weinig vocht door)
Dit kan dan voor problemen zorgen.

Bericht toegevoegd van 2e topic, mod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu