Aanschaf schroefautomaat..

HPE

  • #1
Goedemiddag,

Omdat ik nog een vrij grote klus heb in de vorm van het aftimmeren van de gehele bovenverdieping en hal, ben ik me aan het orienteren op een schroefautomaat.

Op zich heb ik m'n keuze al gemaakt, DeWalt DCF620D20K maar ik heb toch 2 vragen:

1. Kun je schroefautomaten ook als normale accuboormachine gebruiken of alleen als schroefmachine?
Ik kan ze niet vinden, maar zijn er wellicht 2 in 1 machines bijvoorbeeld?
Ergens vind ik het jammer om zo'n apparaat maar voor 1 klus aan te schaffen, aan de andere kant weet ik dat ik 'm over een paar jaar sowieso nog een x nodig gaan hebben.

2. Als ik 'm ook als schroefmachine kan gebruiken, kan ik er dan wellicht ook de vuren latten mee schroeven waarmee ik de plafonds uitstrook? Die moet ik wel voorboren maar zou ik alsnog daarna meteen vast kunnen zetten zonder losse schroeven te gebruiken.

Ik hoor graag de ervaringen....

Vast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het type dat u opgeeft klopt niet, dat is waarschijnlijk DeWalt DCF620D20K-QW

1. Niet als boormachine tenzij u speciale boren gebruikt met een zeskant zoals gewone bits, er zit wel altijd speling op, voor nood kan het wel, secuur boren is moeilijk.

2. Er zit een speciale kop bij waarmee de machine als accu schroevendraaier te gebruiken is, de automaat is gemakkelijk te verwisselen voor de andere kop.
 

HPE

  • #3
Danku! Ik was er al een beetje bang voor.. enig idee of er machines zijn die wel 2 in 1 zijn of blijft het principe altijd hetzelfde?

En mbt het schroeven van latten, enig idee of er dan banden met gewone schroeven gebruikt kunnen worden?

Nogmaals bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
In principe kunt u voor alle schroeven de automaat gebruiken mits het soort schroeven in band verkrijgbaar zijn, vrijwel alle soorten zijn er voor de automaat te koop, google eens op "bandschroeven".
Dat houdt gelijk ook in dat u dit soort schroeven ook voor hout kunt gebruiken.

Overweging: Als u de machine niet heel veel gaat gebruiken is een optie een goedkopere van hetzelfde merk te kopen en voor het verschil in prijs een accumachineboor/schroefmachine met dezelfde accu.
 

HPE

  • #5
Danku, inderdaad, zoiets had ik al bedacht alleen dan in de vorm van een losse body van een accu boormachine erbij kopen. Maar andersom kan ook natuurlijk!

Ik weet helemaal voldoende, nogmaals bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu